יזם נדל"ן ויו"ר מושב ועד גינתון לשעבר מואשמים בקבלת שוחד ממגדלי הזוהר

המדינה: השניים קיבלו 200 אלף שקל מהחברה שבשליטת דודי אפל בתמורה לעיסקה במושב

לבית משפט השלום ברמלה הוגש כתב אישום נגד היזם ברוך ידיד, שתיווך בעיסקת גינתון, ונגד משה משיח, ששימש יו"ר ועד מושב גינתון, בעבירות שוחד.

ידיד, שפעל כמתווך בעיסקת גינתון, מטעמה של חברת מגדלי הזוהר, הקשורה לדוד אפל, מואשם במתן שוחד. משיח מואשם בקבלת שוחד וכן במירמה והפרת אמונים.

על-פי כתב האישום, קיבל משיח מידיד שוחד בהיקף של 200 אלף שקל תמורת פעולותיו לקידום והשלמת עיסקת גינתון, וכן לקידומה של עיסקה נוספת. על-פי כתב האישום, ידיד שילם בשם מגדלי הזוהר שוחד למשיח, בתמורה לביצוע עיסקאות.

על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד אופיר רוטשילד מפרקליטות מיסוי וכלכלה, ידיד עסק בין היתר בייזום ותיווך של עיסקאות נדל"ן. בינו לבין משיח שררו יחסי חברות, שהיו מבוססים על קשרים עסקיים ואישיים שהתקיימו ביניהם מראשית שנות ה-90.

חברת מגדלי הזוהר עסקה ברכישת קרקעות למטרות בנייה, וניהלה מו"מ עם המושב בנוגע לרכישת חלק מהזכויות. ביוני 1997 נחתם הסכם בין מגדלי הזוהר והמושב, לפיו יעביר המושב לידיה זכויות בחלק מהמקרקעין המצויים ברשותו תמורת 24.5 מיליון דולר.

ידיד שימש כמתווך מטעם החברה וליווה מטעמה את רוב שלבי המו"מ בינה לבין המושב. תמורת זאת, היה אמור לקבל ממגדלי הזוהר 3.5 מיליון שקל, אם העיסקה תושלם.

משיח פעל רבות לקידום המו"מ ולהשלמת העיסקה. בין היתר שיכנע את חברי המושב לתמוך בעיסקה. הוא אף חתם על הצהרה לפיה אין לו כל טובת הנאה באופן ישיר או עקיף מהחברה או שליחיה.

ב-1997 סיפר משיח לידיד על העניין שיש למושב בהקמת תחנת דלק בקרקעות המושב. ידיד שימש כמתווך מטעם המשקיעים במסגרת מגעים לעיסקת תחנת הדלק, וציפה לקבל תמורה כספית מקבוצת המשקיעים, אם תצא העיסקה לפועל.

משיח היה מעורב במגעים לעיסקה, עד לסיומם ללא הצלחה. בתקופה הרלבנטית קיבל משיח מידיד 200 אלף שקל בעד הפעולות שביצע לקידום המו"מ, להשלמת עיסקת גינתון ולקידום המגעים לעיסקת הדלק.