בוטל חוק החסינות של רה"מ ברלוסקוני

משפטו של ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, צפוי להתחדש בקרוב, לאחר שבית המשפט לחוקה ביטל אתמול (ג') חוק חסינות שנחקק במיוחד למענו.

ברלוסקוני הופיע באמצע יוני שעבר בבית המשפט במילאנו לעדות שנייה ואחרונה במשפט נגדו, בחשד למתן שוחד לשופטים באמצע שנות ה-80, עת שימש איש עסקים פעיל.

היתה זו הפעם השנייה בפחות מחודשיים, והאחרונה, שברלוסקוני נדרש להתייצב בבית המשפט למתן עדות במשפטו. חבריו בפרלמנט "ארגנו" עבורו הצעת חוק שהובאה לאישור סופי של הפרלמנט.

בעקבות אישור החוק, הפך ברלוסקוני - בנוסף לעוד ארבע דמויות מרכזיות במערכת הפוליטית במדינה - חסין מפני כל תביעה משפטית למשך כל תקופת כהונתו). אישור הצעת החוק הביא מיידית להפסקת המשפט.

התביעה במילאנו האשימה את ברלוסקוני במתן שוחד לשופטים כדי שימנעו את מכירת של SME Meridionale SPA, חברת מזון בבעלות ממשלתית, לאיש עסקים יריב, קרלו בנדטי, באמצע ששנות ה-80.

ראש הממשלה המכהן טען כי התביעה מנסה להשתמש באישומים נגדו כדי להדיחו מתפקידו, כפי שהיה בקדנציה הראשונה שלו ב-94', לאחר שבעה חודשים בלבד בתפקיד.

ברלוסקוני, 66, הפך במאי שעבר לראש ממשלה מכהן, הראשון באיטליה שמככב במרכזו של משפט פלילי. מתנגדי החוק טענו כי אישורו פוגע בעיקרון של השוויון בפני החוק, וכי הוא מציב את ראש הממשלה "מעל החוק".