דויטשה טלקום וטלקום איטליה במו"מ מיזוג בהמרת מניות בשווי-שיא: 107 מיליארד ד'

תרחיש אפשרי נוסף: כניסת אוליבטי לחברה הממוזגת כבעלת מניות מיעוט * לחילופין, אוליבטי יכולה לשפר הצעתה לטלקום איטליה, ע"י הכנסת בל אטלנטיק * המיזוג נדון בין רה"מ ד'אלמה והקנצלר שרודר

ראש ממשלת איטליה, מסימו ד'אלמה, שוחח בטלפון ביום ו' עם עמיתו הגרמני, גרהרד שרודר, אודות האפשרות למיזוג בין חברת הטלפון טלקום איטליה לחברת הטלקום דויטשה טלקום.

שיחתם של שני המנהיגים העניקה משקל רב יותר לשמועות על המיזוג האפשרי, האמור להיות המיזוג המסחרי הגדול בהיסטוריה, שייצור ענק טלקום בשווי בורסאי של 215 מיליארד דולר.

מקורות המקורבים לטלקום איטליה אמרו, כי דויטשה טלקום, חברת הטלפונים הגדולה באירופה, עשויה להציע 100 מיליארד אירו (107 מיליארד דולר) עבור טלקום איטליה ולעבור בכך את הצעת ההשתלטות העויינת של אוליבטי, חברת הטלפון האיטלקית, הקטנה מטלקום איטליה.

ייתכן שההצעה הגרמנית תכלול גם את מניות החיסכון של טלקום איטליה, שאין להן זכויות הצבעה, וגם את כל חטיבת הסלולר שלה, טלקום איטליה מובילה (TIM). הצעת אוליבטי, שערכה עומד על 65 מיליארד דולר, כוללת רק את המניות הרגילות של החברה, תמורת 11.5 אירו למניה.

הצעת דויטשה טלקום צפויה להגיע לטלקום איטליה השבוע, לאחר כינוס חבר המנהלים של טלקום איטליה, שייערך מחר (ב'). לדברי אנליסטים באיטליה, הצעד הזה עשוי לגרום לאוליבטי להגדיל את הצעתה, באמצעות הכנסת שותף זר כמו בל אטלנטיק.

המאבק בין טלקום איטליה ואוליבטי נמשך כבר כחודשיים. ההשערות על כך שטלקום איטליה תנסה לגייס הצעת רכישה טובה יותר מזו של אוליבטי התגברו בשבוע שעבר, לאחר כישלון תוכניתה של הנהלת טלקום איטליה לסדרת צעדים שהיו אמורים להכשיל את ניסיון הרכישה מצד אוליבטי.

ממשלת איטליה מנסה לגייס תמיכה גרמנית, ואת תמיכת החברות עצמן, בפתרון של פשרה בו תרכוש אוליבטי חלק גדול בטלקום איטליה, ותהפוך לאחת מבעלות המניות העיקריות בחברה איטלקית-גרמנית ממוזגת. דובר מטעם ממשלת איטליה אמר, כי תרחישים אחרים עדיין אפשריים.

שיחת ד'אלמה ושרודר היא ניסיון שני של ממשלות אירופיות להסדיר מיזוג בין חברות טלפון במדינותיהן. לפני כחודש הסכימו שבדיה ונורבגיה למזג את חברות הטלפון שלהן, טליה וטלנור