דונלד טראמפ שיפר את הצעתו לעריכת תחרות מיס יוניברס באילת בשנת 2000

מציע לעמותת התיירות זכויות שידור בלעדיות בארץ ו-10 דקות פירסומת בינל'

דונלד טראמפ, בעל הזכויות להפקת תחרויות מיס יוניברס, שיפר שלשום (ו') את הצעתו לעריכת התחרות באילת בשנת 2000.

בפגישה בניו-יורק עם ראש עיריית אילת, גבי קדוש, ועם מנכ"ל משרד רה"מ, משה ליאון, הממשלה, הסכים טראמפ לתת לעמותת התיירות באילת - הגוף שיטפל בהפקת התחרות - זכויות בלעדיות לשידור התחרות בישראל, וכן 10 דקות פירסומת בשידור הבינלאומי של התחרות. העמותה תקבל גם את זכויות הפירסום באתר שבו תיערך התחרות, וכן את הזכויות על הפירסומות לתחרות על פחיות קוקה-קולה.

"אני חוזר לארץ עם הצעת חוזה טובה יותר משקיבלנו קודם", אמר קדוש ל"גלובס". "ההצעה החדשה מאפשרת לנו לגייס כספים מוסדיים ופרטיים, ואני מצפה שההכנסות שנקבל ממכירת זכויות השידור בארץ לערוץ הראשון או לערוץ השני, וכן ההכנסות ממכירת הפירסומות שיוקצו לנו בשידור הבינלאומי, יכסו את כל ההוצאות שלנו".

לדברי קדוש, שווי כל דקת פירסומת בשידור הבינלאומי של מיס יוניברס עשוי להגיע עד מיליון דולר.

לפי הצעת החוזה, תשלם עמותת התיירות באילת לקבוצת טראמפ 6 מיליון דולר - 3 מיליון דולר כדמי זיכיון לעריכת התחרות, ושירותים בשווי 3 מיליון דולר, לרבות שירותי וידיאו ושידור וכרטיסי טיסה למשתתפות ולצוותים הלוגיסטיים. מיליון דולר מסכום זה צריכים להינתן לקבוצת טראמפ עד סוף 1998, כדי להבטיח את קיום התחרות באילת.

קדוש אמר, כי הוא נחוש בדעתו שמימון התחרות אינו צריך להיעשות מתקציב העירייה, והצעת החוזה החדש מאפשרת לו להשיג מימון חיצוני, בלי להזדקק לכספי משלם המיסים.

לדברי קדוש, קונים פוטנציאליים של 10 דקות השידור הבינלאומי יכולים להיות משרד התיירות, אל-על, בתי מלון וספקים אחרים של שירותי תיירות. "זו הזדמנות אדירה לתת דחיפה לתיירות בישראל", אמר קדוש