בית ההשקעות קוקרמן מונה לנציג בית ההשקעות לזארד בישראל

השותפות בין לזארד לבין קוקרמן תתמקד בפעילות ניהול הנכסים של לקוחות הבנקים

בית ההשקעות קוקרמן ושות' מונה לנציג של בנק ההשקעות Lazard בישראל. לזארד, המדורג שישי בעולם ושני באירופה בתחום המיזוגים והרכישות, מנהל כיום נכסים בשווי של כ-56 מיליארד אירו. היקף פעילותו העולמית של הבנק הסתכמה אשתקד ב-159 עסקאות בהיקף של 164 מיליארד דולר, ואילו היקף פעילותו האירופית הסתכמה ב-111 עסקאות בהיקף של 136.5 מיליארד דולר. הבנק מעסיק כ-2,500 עובדים.

בית ההשקעות קוקרמן ושות' פועל מזה כעשור בעיקר בשווקים האירופיים. בין היתר, מסייע הבנק לחברות ישראליות המבקשות להרחיב את פעילותן באירופה באמצעות גיוסי הון פרטיים, ציבוריים, מיזוגים או רכישות. עד כה ביצע קוקרמן ושות' עסקאות בהיקף של כחצי מיליארד אירו.

השותפות בין לזארד לבין קוקרמן תתמקד בפעילות ה-Asset Management (ניהול נכסים) של לקוחות הבנקים. לזארד יעניק שירותים של ניהול השקעות באירופה ללקוחות מוסדיים ופרטיים המעוניינים להשקיע בחו"ל ולקבל תמיכה מקצועית בניהול השקעות. מלבד שיתוף פעולה בתחום ניהול הנכסים, ינסה קוקרמן בעתיד לשתף פעולה גם בתחום ה-Corporate Finance (ניהול פיננסי לחברות).

אדוארד קוקרמן, יו"ר קוקרמן ושות', מציין כי הבחירה בבנק ההשקעות לזארד נבעה בעיקרה מקרבת הבנק לישראל. "הבעלים של הקבוצה בפריז, כמו גם בעלי הקבוצה בניו-יורק, מקורבים מאוד לישראל. לזארד עוקבת מזה זמן מה אחר הפעילות בשוק הישראלי ואף רכשה בעבר מניות של בנק הפועלים על מנת להתמודד על רכישתו מול קבוצת אריסון". הוברט הלברון, השותף המוביל את פעילות ניהול הנכסים של לזארד, ציין כי "שוק ההשקעות הישראליות בחו"ל מהווה הזדמנות אמיתית בשביל לזארד לשלב את כניסתו לשוק זה ביחד עם פנייה לקהל הלקוחות הישראליים".

הלברון מוסיף, כי להערכתו "הקיטון בהגבלים הרגולטוריים על השקעות בחו"ל והצורך בגיוון הפורטפוליו, במיוחד לאור המצב הגיאו-פוליטי בישראל, תביא להשקעה של כ-20% מנכסי הגופים המוסדיים בחו"ל במהלך חמש השנים הקרובות".