דסק"ש רכשה השליטה בהמ-לט ממשפחת טופז תמורת 8-10.6 מיליון דולר

הרכישה תתבצע בשני שלבים: 20% נרכשו בהנחה של 37% ממחיר המניה בשוק, 6% נוספים ירכשו בעוד שנה בהתאם לביצועי החברה

לפני מספר חודשים נחשפה ב"גלובס" התוכנית האסטרטגית של נוחי דנקנר באי.די.בי. לפי התוכנית החברה תמשיך להחזיק רק בחברות שבהן היא בעלת השליטה, ואילו חברות שבהן היא בעלת זכויות מיעוט או שתמכור את אחזקתה בחברה, או לחליפין תגדיל את אחזקתה לרמה שתאפשר לה מעורבות משמעותית ושליטה בחברה.

היום הכריזה דיסקונט השקעות על צעד נוסף ביישום האסטרטגיה - רכישת השליטה בחברת המ-לט ממשפחת טופז. המלט , שהוקמה על ידי צבי טופז ז"ל בשנות ה-60, מייצרת שסתומים, ברזים ומערכות הולכה לשני סגמנטים: תעשיית המוליכים למחצה (High-purity) והתחום התעשייתי (Process) - תעשיות הכימיה, האנרגיה ועוד.

כיום נשלטת המ-לט בידי משפחת טופז: תמר, אלמנתו של מייסד החברה, צבי טופז (19.69%), ובניה שמואל טופז (20.48%) ודני טופז (לו אחזקה זניחה בחברה). דסק"ש מחזיקה ב-19.72% בחברה.

על פי העסקה, תרכוש דסק"ש את מרבית אחזקות משפחת טופז ב-2 מנות עיקריות: בשלב ראשון, תרכוש דסק"ש 20% מהמניות - כמחצית מאחזקותיהם של תמר ושמוליק טופז, ואת כל אחזקותיו של דני טופז (580 מניות בלבד). תמורת המניות תשלם דסק"ש למוכרים 8 מיליון דולר, כלומר 2.86 דולר למניה (12.77 שקל, מחיר המגלם הנחה של 37% מתחת למחירה בשוק.

*** הרחבה במהדורה המודפסת