ראש אכ"א: שלושת החיילים נהרגו לפני החטיפה; לא היתה התעללות בגופות

העסקה בוצעה: אחה"צ המריא מקלן מטוס חיל האוויר עם אלחנן טננבוים וגופות שלושת החיילים

פרשת החטופים הישראלים, שלושת חללי צה"ל והאזרח אלחנן טננבוים מגיעה הערב לסיומה. בשעות הערב המוקדמות צפוי לנחות בנתב"ג מטוס חיל האוויר עם אלחנן טננבוים וגופות שלושת החיילים החטופים.

ישראל שיחררה תמורתם 29 אסירים זרים ובהם האיש שהחזיק ברון ארד, מוסטפה דיראני, ובכיר החיזבאללה עבד אל-כרים עובייד, 400 אסירים פלשתינים ו-60 גופות של לבנונים ולוחמי חיזבאללה.

גופות שלושת חללי צה"ל, סמ"ר בני אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סוועאד, זוהו לפני הצהריים בוודאות בשדה התעופה בקלן על-ידי אנשי זיהוי פלילי ממשטרת ישראל וע"י הרב הצבאי הראשי, תא"ל ישראל וייס.

בשעה 30:11 התדפקו שלושה מאלופי צה"ל על דלתות בתיהם של החללים והודיעו למשפחות על הזיהוי.

ראש אגף כח אדם בצה"ל, אלוף גיל רגב, אמר בבית משפחת אברהם בפ"ת, כי על-פי בדיקת הגופות, השלושה מתו כתוצאה מהפעלת מטען החבלה, שקדם לחטיפה. לדבריו, הגופות היו שלמות ולא עברו התעללות לאחר החטיפה.

רגב העריך, כי הגופות נשמרו במקפיא וכי נראה כי שוביהם ניסו לחבוש את פצעיהם לאחר החטיפה. האלוף אודי שני מסר את ההודעה למשפחת אביטן בטבריה והאלוף יפתח רון-טל מסר את ההודעה למשפחת סוועאד בכפר מגוריה, ואדי סלאמה, בגליל. הלוויות החיילים צפויות להתקיים מחר (ו').

אימו של החייל בני אברהם, עדנה, אמרה לאחר ההודעה הרשמית על זיהוי גופת בנה: "אני מצטרפת למשפחות שבניהן נהרגו בצבא. עכשיו תהיה לבני הלוויה צבאית והוא יהיה בבית, על אדמת המולדת שעליה הוא יצא להגן. למשפחות אחרות מודיעים מיד. לנו היו שלוש שנים של תקוות קלושות".