אלוף פיקוד מרכז הורה על פירוק פלוגת המשטרה הצבאית שפעלה במחסום קלנדיה

החלטת האלוף התקבלה בעקבות פרשיית שוחד שבה היו מעורבים חלק מחיילי הפלוגה

אלוף פיקוד מרכז, משה קפלינסקי, הורה בסוף השבוע על פירוק פלוגת המשטרה הצבאית שפעלה במחסום קלנדיה (רמה), מצפון לרמאללה. החלטת האלוף התקבלה בעקבות פרשיית שוחד שבה היו מעורבים חלק מחיילי הפלוגה.

על פי החשד, קיבלו החיילים והחרימו מתושבים פלסטינים שעברו במחסום מוצרים שונים ובהם מכשירי דיסק-מן, חבילות סיגריות, בקבקי שתיה ומזון. לדברי גורמים בפיקוד מרכז, התגלו בפלוגה עוד כמה אירועים קשים של התנהגות בלתי הולמת לפלסטינים במחסום, ואירועי אלימות.

"הפלוגה, שהוקמה בתחילת שנת 2003, במטרה לשמש כוח מקצועי וייעודי לפעילות במחסום לא עמדה במשימתה", אמר גורם בפיקוד מרכז. "כעת ננסה להקים כוח אחר, שיאוייש בחיילים איכותיים יותר, שיוכל להתמודד בכבוד עם האוכלוסיה האזרחית במחסום".

חיילי הפלוגה סיימו ביום חמישי את פעילותם במחסום ובהתיעצות עם קצין משטרה צבאית ראשי, תא"ל מיקי בראל, הוחלט להחזירם לחיל ולשבצם מחדש.

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה ביום חמישי 4 לוחמים מגדוד חי"ר הפועל באיזור טול-כרם בחשד שקיבלו מתושבים פלסטינים שוחד של חבילות סיגריות ומוצרים נוספים. החקירה החלה לאחר שלמפקדי היחידה הגיע מידע על ה"מתנות" שקיבלו החיילים. בבדיקה שערכו המפקדים נמצאו בתיק של אחד הלוחמים פקטים של סיגריות שקיבל על-פי החשד מפלסטינים.

מצ"ח עצרה בתחילה 12 לוחמים אולם 8 מהם שוחררו לאחר חקירה קצרה, בה התברר כי לא היו מעורבים בקבלת שוחד מפלסטינים.