נושי תעשיות אלקטרוכימיות דחו הצעת הסדר הנושים של בעלת השליטה, ICC

גם המדינה מתנגדת להסדר; קשיים במו"מ בין אלקטרוכימיות לכרמל אולפינים; טרם אותרו משקיעים

הנאמנים בהקפאת ההליכים של חברת תעשיות אלקטרוכימיות , עו"ד צוריאל לביא ורו"ח גבי טרבלסי, הודיעו היום (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה, כי אסיפות הנושים דחתה ברוב גדול את הצעת ההסדר של חברת ICC, בעלת השליטה בתעשיות אלקטרוכימיות.

הנושים המובטחים היו היחידים שלא דחו את ההסדר, אולם לגביהם מנהלים הנאמנים מגעים עם הבנקים הגדולים במטרה לקבל את הסכמתם להצעה.

הצעת ההסדר שגובשה על-ידי ICC הותנתה בשני תנאים: גיבוש קבוצת משקיעים לרכישת החברה וקבלת הודעה עקרונית מחברת הביטוח על אישור הכיסוי של החברה בגין הנזק שנגרם לה כתוצאה מהשריפה באוקטובר שעבר.

הצעת ההסדר התייחסה לכלל חובות החברה הנאמדים ב-157 מיליון דולר. בבסיס ההסדר עומדת נכונותה של קבוצת משקיעים, אם תגובש, להזרים לחברה הון בסך 7.5 מיליון דולר בתמורה ל-100% ממניותיה.

על-פי עקרונות ההסדר שנדחה, היו אמורים הבנקים, להם חייבת החברה 49 מיליון דולר, לקבל את דמי מימוש המקרקעין של החברה וכן 45% מיתרת החוב. הנושים בדין קדימה יקבלו 30% מהחוב המוערך ב-3.8 מיליון דולר.

העובדים יקבלו את מלוא חובותיהם. המדינה, שהעמידה לחברה הלוואות של 5.8 מיליון דולר, תגיע להבנה עם קבוצת הרוכשים, ולפיה אם החברה החדשה תמשיך לפעול עשר שנים לפחות ותעסיק 150 עובדים קבועים, תהפוך ההלוואה למענק. הנושים הבלתי מובטחים, להם חייבת החברה 60 מיליון דולר, יקבלו 15%-20% מסכום הנשייה.

לביא וטרבלסי מדווחים, כי בפגישה שהתקיימה עם מנכ"ל ICC לאחר אסיפת הנושים, הועלו מספר אפשרויות לשיפור בתנאי הצעת ההסדר לחלק מקבוצת הנושים, אולם נקודות אלו טרם סוכמו.

במקביל התעוררו קשיים במגעים המתקיימים בין ICC לבין כרמל אולפינים, לצורך גיבוש הסכם שיסדיר את עקרונות אספקת האתילן. פרקליטות מחוז חיפה הודיעה באסיפת הנושים, כי המדינה מתנגדת להסדר, אולם לביא וטרבלסי סבורים, כי שיחות עם הגורמים הבכירים במשרדי הממשלה עשויות להניב תוצאות אחרות. (תיק פש"ר 03/410)