מעילת ענק בעיריית ת"א: שני בכירים גבו היטלים ואגרות מופחתים מקבלנים ויזמים תמורת שוחד

המשטרה עצרה את מנהל מדור חיובים בעירייה, ואת האחראי על הביקורת וחישובי היטלים בבינוי ותשתית * נהגו לקבל מעטפות מלאות במזומנים

שני בכירים בעיריית תל אביב נעצרו בחשד למעורבות בפרשת שוחד. לפי החשד, בנימין יטביצקי (בן 55 מחולון) ואלכסנדר קופרמן (בן 57 מנתניה) קיבלו שוחד בתמורה לשינויים והפחתות בסכומי החיוב של אגרות והיטלים, שערכו בסכומי החיוב שהוצאו על ידם. השניים נעצרו על ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב. כמו כן נעצרו שני אנשים נוספים, בחשד ששימשו מאכערים בפרשה.

יטיבצקי משמש בתפקיד מנהל מדור חיובים בעירייה והוא אחראי על חיובים בגין עבודות פיתוח יזומות שמבצעת העירייה, וכן חיובים על מתן היתרי בנייה בבינוי ותשתית, השייך למינהל ההנדסה בעירייה. קופרמן הוא האחראי על הביקורת וחישובי אגרות והיטלים בבינוי ותשתית.

יטיבצקי וקופרמן אחראים על הפקידים העורכים את חישובי היטלי פיתוח של בנייה ותשתיות של העירייה, של קבלנים, של יזמים וכן של אנשים פרטיים. בנוסף הם אחראים לביקורת על חישובי ההיטלים והאגרות במינהל ההנדסה ובבינוי ותשתית בעירייה.

על פי החשד, במשך תקופה שעולה על שנה קיבלו החשודים ואחרים שוחד דרך אנשים ששימשו מתווכים, מקבלנים ויזמים שונים. זאת, בתמורה לשינויים והפחתות שערכו בסכומי החיוב שהוצאו על ידם במקור.

השינויים הגיעו לעיתים לסכומים של מאות אלפי שקלים להיטל אחד. לדברי נציג המשטרה, כרגע מדובר על נזק של 2 מיליון שקל שנגרם לעירייה. לדבריו, החקירה נמצאת בראשיתה והיא מורכבת.

עוד טענה המשטרה, כי בחיפוש בדירתו של יטביצקי נתפסו 50 אלף שקל, שהם חלק מהשוחד שקיבל יחד עם קופרמן ואחרים. לדברי המשטרה, החשודים נעצרו בעקבות ביקורת של מבקרת העירייה, בשיתוף עם משרד רו"ח בר-לב. המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של החשודים ב-8 ימים.

בא-כוחו של יטיבצקי טען, כי מרשו פותה והגיע למה שהגיע וכי אין לו כל עבר פלילי.

בא-כוחו של קופרמן טען, כי החשוד יטיבצקי הודה במיוחס לו וטען בחקירה כל כל העירייה מושחתת וכי הוא התחלק עם קופרמן בכסף.

השופטת גיליה רביד ציינה, כי אין מחלוקת שיטיבצקי הודה בעיקרון בחשדות המיוחסים לו.

לדבריה, קיימים חשדות הקושרים את החשודים לביצוע המעשים המיוחסים להם, ולאור טיב העבירות יש לאפשר למשטרה למצות את חקירתה.

לדברי השופטת, מרבית פעולות החקירה לא יוכלו להתבצע בהיות החשודים משוחררים בערובה, עקב החשש לשיבוש הליכי חקירה. השופטת האריכה את מעצרם של החשודים ב-5 ימים נוספים.

(מעצרים 04/15527)