וואלה ונטוויז'ן נתבעות בגין הפרת זכויות פטנט בהצגת תוצאות חיפוש באינטרנט

התובע, ד"ר עודד מלניק, טוען כי הוא הבעלים של פטנט המאפשר למשתמש לבחון במהירות את עמוד הבית של אתרי האינטרנט שחיפש

ד"ר עודד מלינק הגיש לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה שעניינה הפרת זכויות בפטנט נגד נטוויזן ווואלה! תקשורת. התובע רב סרן במיל בחיל האוויר שלדבריו עוסק בין היתר ביזמות בתחום הטכנולוגיה טוען בכתב התביעה, כי הוא הבעלים של פטנט הנוגע לתחום האינטרנט ולדרך הצעת תוצאות חיפוש ברשת האינטרנט.

לדבריו, במהלך שנת 99` אחרי מחקר ובחינה הוא מצא כי חיפוש ברשת האינטרנט עשוי להיות יעיל ומהיר יותר באמצעות הצגה של דף אתר הבית של תוצאות החיפוש בצמידות לתוצאות החיפוש. הפטנט עניינו הוא שיטה להצגת תוצאות חיפוש אחר אתר האינטרנט המאפשרת למשתמש לבחון במהירות את עמוד הבית של אתרי האינטרנט, השיטה המתוארת בפטנט מפשטת את דרך חיפוש המידע ברשת האינטרנט.

התובע טוען באמצעות עוה"ד ערן סורוקר, יונתן אגמון ועדי ברקן-לב כי נטוויזן באמצעות אתר האינטרנט שלה נענע ווואלה תקשורת באמצעות אתר וואלה, אתרים הכוללים מנוע חיפוש, מפרות את הפטנט שלו באמצעות אתרי האינטרנט המופעלים על ידן, מתעשרות שלא כדין על חשבונו ודרישותיו מהנתבעות לחדול ממעשיהם המפרים לא נענו ואלה בחרו להמשיך במעשי ההפרה.

ד"ר מלינק מבקש מביהמ"ש לחייב את הנתבעות לשלם לו פיצויים של מיליון שקל בהדגישו כי המדובר בסכום פיצויים לצרכי אגרה בלבד ובכוונתו להגדילו לאחר קבלת חשבונות מהנתבעות בכל הנוגע להיקף מעשי ההפרה והרווחים שהפיקו מכך. עוד הוא מבקש לאסור עליהן בצו מניעה קבועה מלעשות כל שימוש בפטנט שלו.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א. 1205/04)