הצעת חוק: ביטול הפרסום להימורים

בהצעת החוק מציעים הח"כים היוזמים, כי "העושה מעשה שיש בו משום עידוד או פרסומת להימור, הגרלה או משחק אסור, דינו יהיה מאסר שנה אחת"

הצעת חוק שהוגשה לפני מספר ימים לכנסת על ידי חברי הכנסת רשף חן, רוני בריזון, מיכאל איתן ומשה גפני, מאיימת להגביל מאוד את פרסום ההימורים בישראל. בהצעת החוק מציעים חברי הכנסת כי "העושה מעשה שיש בו משום עידוד או פרסומת להימור, הגרלה או משחק אסור, דינו יהיה מאסר שנה אחת". עוד מציעים הח"כים כי הגופים העורכים הימורים חוקיים, יפרסמו מידע הנוגע להליך ההימור ולתוצאות רק במקומות מיוחדים שייקבעו בהיתר.

לדברי הח"כים, הגופים הממלכתיים האמונים על הימורים נוקטים פרסום אגרסיבי, המציג את ההימורים כמעשה נבון וחיובי. "במצב דברים זה", כותבים ח"כים, "אין פלא שמתגלות תופעות של הימורים בקרב בני הנוער. נראה כי השאיפה לרווח העבירה את מקבלי ההחלטות ברשויות על שיקול דעתם הנכון, ונוצר צורך בחקיקה".

שאול שניידר, מנכ"ל המועצה להימורים בספורט, הביע את התנגדותה הנחרצת של המועצה להצעת החוק, והבהיר כי איסור הפרסום יפגע בפעילותה השיווקית ובהכנסותיה. "ההצעה מאיימת לחסל את הספורט בישראל. בשעה שאנו מנהלים מלחמת חורמה בהימורים הלא-חוקיים, קשירת ידי המועצה תפעל כבומרנג ותעודד דווקא את משפחות הפשע.

"המועצה, הפועלת מכח חוק, נקטה בתקופה האחרונה צעדים שונים להפחתת ההימורים בקרב בני נוער. בין היתר, אין המועצה מפרסמת בתכניות המיועדות לבני נוער, מנקה את הפרסומות שלה מילדים ומבני נוער ואף אוסרת על בעלי תחנות הטוטו למכור כרטיסי הימור לילדים. עם זאת, לא נסכים כי יכבלו את ידינו ויתערבו ללא צורך והיגיון בפעילות הלגיטימית שלנו".