השר שיטרית: האוצר יחזיר חלק מהקיצוץ בתקציב הרשויות המקומיות

השר במשרד האוצר הוסיף כי הטיפול בגרעון המצטבר של הרשויות יתבצע בנפרד מול כל רשות ורשות

משרד האוצר מוכן להקטין את הקיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות ולהחזיר חלק ממענקי האיזון שקוצצו בתקציב 2004. הסתיימה הפגישה הערב בין השר במשרד האוצר, מאיר שיטרית, וראשי השלטון המקומי, במסגרת המו"מ להפסקת השביתה ברשויות.

השר שיטרית הודיע כי הטיפול בגרעון המצטבר של הרשויות יתבצע בנפרד מול כל רשות ורשות, תוך התחייבות הדדית של הרשות לתוכנית הבראה ושל הממשלה להעברת כספים בהתאם לביצוע התוכנית. אי עמידה בתוכנית הבראה תביא לפיזור מועצת הרשות ע"י שר הפנים.

השר שיטרית ציין בעניין מענקי איזון כי יוחזר חלק מהקיצוץ במענקים. הטיפול במלוות הרשויות מהבנקים יעשה ע"י בדיקה של הפחתת ריבית, ריכוז החובות ופריסתם לתקופה ארוכה, מהלך שאמור להקל על תקציבן השוטף של הרשויות המקומיות.

בפגישה, שנערכה בהסכמת שר האוצר, בנימין נתניהו, ושר הפנים, אברהם פורז, נאמר בנוסף כי במקרים חריגים של רשויות בהן יתברר לאחר בחינת העניין ע"י משרדי הפנים והאוצר, כי לא ניתן לבצע תוכנית הבראה יתבצע הליך של כינוס נכסים והסדר חובות תוך פירוק המועצות ברשויות אלו.

מוקדם יותר היום אמר השר שטרית, כי הגירעון המצטבר של הרשויות המקומיות עומד כיום על 6 מיליארד שקל. לרשויות המקומיות יש גם חובות צבורים לבנקים בסך 15 מיליארד שקל, כשמדובר בהלוואות יקרות שנלקחו בריביות גבוהות מאוד, שמקשות על הניהול השוטף של הרשויות.