הג`יהאד האיסלאמי תיכנן פיגועים באמצעות דייגים וסירות חסקה

השב"כ עצר דייג מחאן יונס, שאמור היה לרכוש סירות ולאמן מפגעים במסווה של פעילות דייג

הג`יהאד האיסלאמי מנסה להקים "זרוע ימית" של סירות דייגים, ולבצע באמצעותן פיגועי תופת וירי נגד מטרות ישראליות ברצועת עזה. כך עולה מחקירתו בשב"כ של דייג פלשתיני מחאן יונס, אשר גוייס לארגון למטרה זו.

הדייג, איאד עלואן, בן 24 מחן יונס, נעצר באמצע חודש נובמבר על-ידי השב"כ וצה"ל. הוא סיפר בחקירתו, כי גוייס לג`יהאד האיסלאמי על-ידי פעיל אחר, עלאא היסי, ממחנה הפליטים שאטי, שהפגיש אותו עם פעיל אחר, אשר כינה עצמו "אבו איסלאם". הפעיל, ככל הנראה בכיר איזורי בארגון, סיפר, כי קיבל לצורך הקמת הזרוע הימית סכום גדול של כחצי מליון דולר.

"אבו אסלאם" ציין בפני עלואן , כי הוא מעוניין בהקמת יחידה ימית של הארגון שתבצע פיגועים איכותיים כנגד יעדים ישראלים, ולצורך כך התעורר הצורך בעלואן, דייג ואיש ים. מפעיליו הטילו עליו לרכוש סירות חסקה בכמות גדולה ככל שניתן, ולסייע לאימון מפגעים שיאיישו את הסירות, כל זאת במסווה של פעילות דייג.

אבו אסלאם מסר לעלואן, כי בכוונתו להוציא לפועל פיגוע במתווה של ירי והשלכת רימונים כנגד עמדה צבאית או סיור צבאי באיזור תל-רידאן, באמצעות מפגעים שיגיעו מן הים. לצורך כך, התבקש עלואן להשיג סירת "חסקה" ולהרכיב עליה מנוע. אבו אסלאם ביקש שלסירה יהיה רישיון דייג, כך שיהיה כיסוי לפעילותם וכוונתם לא תיחשף בטרם עת.

עלואן התבקש גם לאסוף מידע על המקום,לרכוש נשק מסוחר מקומי ולשכור דירה מבצעית בצפון הרצועה. עלואן רכש ציוד שיט והצלה, והחל להכין את הפיגוע, אולם נעצר על ידי השב"כ.

במהלך שנות הלחימה בשטחים הוציאו הפלשתינים שלושה פיגועים גדולים דרך הים: בשני מקרים, התגלו סירות תופת שניסו לשגר על-ידי ספינות של חיל הים, והושמדו על ידן. במקרה נוסף, שוגרו שני מחבלים צוללנים אשר נחתו בחוף דוגית ונהרגו על ידי חיילי צה"ל.

במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל במאמץ המעצרים בגדה המערבית. במבצע המעצרים נעצרו ברחבי הגדה המערבית 31 מבוקשים וחשודים.

מהדיווחים עולה, כי בבית לחם נעצרו 13 פלשתינים החשודים בהשתייכות לחמאס. פעיל נוסף, שניסה להימלט דרך גג ביתו, נורה על-ידי החיילים ונפצע. החמאס בבית לחם אחראי לפיגוע ההתאבדות בירושלים בשבוע שעבר, וכוחות הביטחון משקיעים מאמץ ניכר כדי לחשוף את כל משלחיו. לפני יומיים נהרג במהלך נסיון מעצר אחד ממשלחי הפיגוע.

בכפר בית עווא, ממערב לחברון שבעה מבוקשים אנשי חמאס, ושני פלשתינים נוספים החשודים בפעילות טרור. במחנה הפליטים אל-ערוב, צפונית לחברון נעצרו שישה מבוקשים. בכפר תקוע, דרומית-מזרחית לבית לחם נעצר מבוקש אחד וכך גם בכפר נעמה.