תע"א מתמודדת במכרז לאספקת מטוסי ביון בדרום קוריאה בהיקף של 1.7 מיליארד דולר

ההצעה הישראלית מתמודדת מול שתי הצעות אמריקניות, הצעה של חברה צרפתית והצעה רוסית

התעשייה האווירית מנהלת מגעים עם משרד ההגנה הדרום-קוריאני למכירת ארבעה מטוסי ביון והתראה בסכום כולל של 1.7 מיליארד דולר. כך נודע ל"גלובס". מנכ"ל תע"א, משה קרת, קיים השבוע כמה פגישות בנושא עם בכירים קוריאנים, במהלך תערוכת הנשק בהודו.

מטוסי ההתראה המוצעים, פותחו על פלטפורמה של מטוסי "גאלפסטרים" 5-G על-ידי חברת-הבת של תע"א, אלתא. התעשייה האווירית פיתחה את מערכות המטוס על-פי דרישה של חיל האוויר הישראלי, שצפוי לקלוט מטוסים ראשונים מדגם זה בקיץ הקרוב.

המטוסים המוצעים כוללים מערכות מודיעין אלקטרוני ומודיעין תקשורת, הנחשבים למתקדמים מסוגם בעולם.

אלתא מתמודדת במכרז הקוריאני מול שתי הצעות אמריקניות, הצעה אירופית והצעה רוסית. חברת בואינג האמריקנית הציעה לקוריאנים מטוס מדגם בואינג 700-737, והחברה הצרפתית THALES מציעה מערכת המבוססת על מטוס איירבוס 320.

מטוס "גאלפסטרים" קטן משני מתחריו, אולם גורמים בטחוניים ציינו, כי המערכות מתוצרת אלתא ממוזערות וקלות יותר, ולפיכך יכולות המטוס אינן נופלות מיכולות המתחרים ואף טובות מהן.

קרת חתם השבוע עם נציגי משרד ההגנה ההודי על עיסקה למכירת שלושה מטוסי ביון מדגם "פאלקון", המבוססים על פלטפורמה רוסית מדגם איליושין-76, בהיקף של 1.2 מיליארד דולר. אם יבחרו הקוריאנים בהצעה הישראלית, יעמוד היקף שתי ההזמנות על 2.9 מיליארד דולר, סכום הגבוה ב-900 מיליון דולר מסך כל ההזמנות מתע"א בשנת 2003.