התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד המענק להעברת קוקה-קולה לאשקלון

טוענת בעתירתה לפגיעה בעקרון השוויון ולחוסר סבירות קיצוני באישור המענק בסך 65 מיליון שקל

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ לבטל את המענק בסך 65 מיליון שקל שניתן לקוקה-קולה בידי מרכז ההשקעות ביוזמתו של שר התמ"ת, אהוד אולמרט.

התנועה טוענת, כי האישור למענק של 65 מיליון שקל לקוקה-קולה תמורת העתקת מפעלה מבני ברק לאשקלון, התקבל בניגוד לכללי המינהל התקין, תוך פגיעה חריפה בעיקרון השוויון, בעיקרון הצדק החלוקתי , בחוסר סבירות קיצוני ובחוסר מידתיות בולט.

התנועה טוענת, כי ההחלטה מעדיפה את קוקה-קולה מבלי לתת הזדמנות לגופים אחרים להתחרות על תקציב מרכז ההשקעות. בנוסף מבקשת התנועה מבג"ץ להוציא צו, המורה לאולמרט להקציב משאבים לפתרון בעיית התעסוקה באשקלון.

בצורה זו, טוענת התנועה, יתאפשר לכל גוף רלבנטי להגיש הצעות, וכך תוכל מינהלת מרכז ההשקעות לבחור את התוכנית בעלת הערך המוסף הגבוה ביותר למדינה ובעלות הנמוכה ביותר. התנועה אומרת, כי האישור הנוכחי איננו מגביר את הייצוא, איננו מצמצם את הייבוא ואיננו משפר את מאזן התשלומים.

לדברי התנועה, המענק רק מגביר את כוחה המונופוליסטי של קוקה-קולה על חשבון הציבור ועל חשבון מתחרותיה. לטענתה, רבים מעובדי המתחרים צפויים להיות מפוטרים כתוצאה מהתחזקות המונופול.

לדברי התנועה יש לדון בתוכנית במסלול הטבות במס, כפי שנהגה מינהלת מרכז ההשקעות לעשות במקרים של העתקות מפעל מונופוליסטי. עוד מבקשת התנועה לבטל את הסקר של הבנק לפיתוח התעשייה, ולערוך סקר חדש על-ידי גורם שאיננו כפוף במישרין או בעקיפין לאולמרט.

את העתירה הגישו עוה"ד ברק כלב, נילי אבן-חן וצרויה מידד. יצויין, כי האישור ניתן בניגוד לעמדת משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין.