סוף עידן הבלעדיות של בנה"פ באמריקן אקספרס - בנק לאומי ולאומי קארד ישווקו את הכרטיס

ללקוחות לאומי יוצעו ארבעה סוגים של כרטיסי אמריקן אקספרס: ירוק, זהב, פלטינה ולראשונה יוצע בישראל כרטיס סנטוריון

בנק לאומי וחברת כרטיסי האשראי שלו, לאומי קארד, חתמו על הסכם הפצה עם חברת אמריקן אקספרס להפצת כרטיסי אמריקן אקספרס בינלאומיים בישראל. עד עתה הונפקו הכרטיסים בבלעדיות על ידי חברת ישראכרט של בנק הפועלים . הכרטיסים, שיונפקו ישירות על-ידי אמריקן אקספרס, יוצעו ללקוחות בקבוצת לאומי בארץ ובשלוחות הבנק בחו"ל.

ללקוחות לאומי יוצעו ארבעה סוגים של כרטיסי אמריקן אקספרס: ירוק, זהב, פלטינה ולראשונה יוצע בישראל כרטיס סנטוריון, הנחשב לכרטיס האשראי היוקרתי ביותר בחברה ומציע הטבות כגון: מוקד טלפוני בינלאומי המתמחה בשירותי נסיעות, ובידור; ביטוח נסיעות שנתי; כרטיסי אשראי נוספים ללא עלות נוספת; משיכת מזומנים עד 7,000 דולר כל 14 יום; מימוש המחאות עד 10,000 דולר כל 21 יום ומגוון רחב נוסף של הטבות כמו חברות במועדון היין הבינלאומי של סנטוריון, כניסה חופשית למועדונים אקסלוסיביים, הטבות והנחות בהפלגות יוקרה, כניסה חופשית לטרקלינים בשדות תעופה למחזיקי הכרטיס ולמקורביהם, הנחות במלונות פאר ועוד.

הבנק יעניק הטבות למזמיני הכרטיסים למשל: כרטיס ירוק יוצע חינם בשנה הראשונה ובהמשך, בכפוף לביצוע 5 רכישות לשנה . גם כרטיס זהב יוצע חינם לשנה הראשונה ובהמשך בכפוף למחזור שנתי של 5,000 דולר.

לדברי מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל, מהלך זה נועד להרחיב את סל המוצרים שהקבוצה מציעה ללקוחותיה לצד כרטיסי ויזה ומאסטרקארד. לקוחות הקבוצה יוכלו לבחור בין כרטיס לחיוב החשבון בדולר לבין כרטיס לחיוב החשבון ביורו או בשני הכרטיסים. אפשרות זו איננה ניתנת כיום למחזיקי אמריקן אקספרס בישראל . לקוחות שיבחרו בכך יוכלו לבקש לחייב את חשבונותיהם בשקלים.

לרגל תחילת הפצת הכרטיסים במהלך החודש הקרוב צפויים להגיע לישראל סימון דה סינטרה, האחראי על הפיתוח העסקי באמריקן אקספרס הבינלאומית ומרק טורמוט, האחראי על תחום זה באירופה המזרח התיכון ואפריקה. השניים ייפגשו עם הנהלת בנק לאומי ולאומי קארד.

פועלים אמריקן אקספרס-ישראל מסרו בתגובה כי "פועלים אמריקן אקספרס הם הזכיין היחיד של אמריקן אקספרס בישראל והמנפיק היחיד של הכרטיס השקלי של אמריקן אקספרס, המשמש לחיוב חשבונות בשקלים, ללא צורך בהמרה למט"ח על קניות המתבצעות בישראל.

"הכרטיס המופץ על ידי לאומי קארד הינו כרטיס מט"חי שהונפק על ידי אמריקן אקספרס העולמית עד לקבלת הזיכיון על ידי בנק הפועלים, והנפקתו נמשכה בישראל גם לאחר מכן.

"הכרטיסים המט"חיים משוכים על חשבונות זרים (חיוב דולרי או יורו) ותכונותיהם אינן זהות לכרטיסים המונפקים בישראל על ידי פועלים אמריקן אקספרס, ולפיכך גם אינם מאפשרים חיוב שקלי (אלא בהמרה) ואינם מאפשרים ללקוחות ישראליים ניצול עסקאות קרדיט, פריסת תשלומים, מבצעי הנחות ושימוש במוקדי השירות".