גמול השקעות תשקיע 100 עד ל-200 מיליון דולר ברכישת נדל"ן

במטרה לנצל את המחירים הנוחים השוררים כיום בשוק * השתתפה גם במכרזים בבית חשמונאי

גמול השקעות , בשליטת קבוצת איל יונה ואמנון ברזילי, החליטה להשקיע 200-100 מיליון דולר ברכישת נדל"ן, בעיקר מגרשים לבנייה למגורים. בעיסקה ראשונה רכשה החברה בשבוע שעבר, ממינהל מקרקעי ישראל, מגרש לבניית 51 קוטג'ים בבית חשמונאי, ממזרח לרמלה, בכ-2.3 מיליון דולר, כולל פיתוח.

החברה תשקיע 6-5 מיליון דולר נוספים בבניית הקוטג'ים, שיימכרו ב-200-180 אלף דולר ליחידה. הבנייה תחל תוך זמן קצר, מאחר שהתב"ע כבר אושרה. בית חשמונאי הוא יישוב קהילתי המתוכנן ל-500 משפחות.

גמול השתתפה גם בשני מכרזים נוספים לרכישת קרקע בבית חשמונאי, לבניית 107 קוטג'ים, והציעה כ-5.5 מיליון דולר, אך לא זכתה. החברה ניגשה למכרזים באמצעות החברה-הבת גמול נדל"ן, שנוסדה ב-1999, אך לא היתה פעילה בשנים האחרונות.

מנכ"ל גמול, יקיר גבאי, ומנהל ההשקעות של החברה, עופר כהן, בוחנים בימים אלו השקעות נוספות ברכישת נדל"ן. מטרתם היא לנצל את המחירים הנוחים השוררים כיום בשוק.

גמול היא אחת מחברות הנדל"ן הנזילות ביותר בשוק. בקופתה, על-פי הערכה, קרוב מיליארד שקל, סכום שנצבר מעיסקאות שונות בעבר וממימוש נכסים. החברה היא גם בעלת 12% בנצבא ו-16% באמות השקעות, שתיים מחברות הנדל"ן המניב המובילות בשוק. בבעלותה גם 160 תחנות דלק בארה"ב.

גמול היא בעלת השליטה בגמול-סהר חתמים, הנחשבת לאחת מחברות החיתום הגדולות ביותר בשוק. הנהלת גמול אישרה ל"גלובס" את פירטי הידיעה.