נוקיה רוכשת את השליטה בסימביאן, יצרנית מערכת ההפעלה לטלפונים סלולריים

נוקיה, יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, עומדת לרכוש את השליטה בחברת סימביאן (Symbian), יצרנית מובילה של מערכות הפעלה לטלפונים חכמים. המהלך יקנה לה מעמד חזק יותר מול יריבתה מייקרוסופט בשוק התוכנות לטלפונים סלולריים מהדור השלישי, המסוגלים לגלוש באינטרנט, לשדר קבצי וידיאו ולתפקד כארגוניות.

החברה הפינית הודיעה אתמול כי היא תרכוש מידי חברת המחשבים הבריטית פסיון (Psion) את ה-31% שלה בסימביאן, ותגדיל בכך את חלקה ל-63%, בעסקה המוערכת ב-251 מיליון דולר.

סימביאן הבריטית היא למעשה קונסורציום בבעלות נוקיה ויצרניות סלולר נוספות, כולל סימנס וסמסונג. בעוד ששליטה תעניק לנוקיה מילה חזקה יותר בקשר לפיתוח הטכנולוגי של סימביאן , בעלי מניות אחרים עשויים לחוש לא נוח לרכוש טכנולוגיות-מפתח מחברה הנשלטת על ידי מתחרה שלהן.

בהקשר זה אמר המנהל הטכנולוגי הראשי של נוקיה, פרטי קורהונן, כי לבעלי המניות האחרים בסימביאן תינתן האפשרות לרכוש חלק מהנתח לשעבר של פסיון, בפרופורציה לחלקם בקונסורציום. אם כל בעלי המניות הללו, שעליהם להצהיר עדיין על כוונותיהם, ירכשו את מלוא חלקם, יישאר חלקה של נוקיה מתחת ל-50%.

מוטורולה האמריקנית, היצרנית השניה בגודלה בעולם של טלפונים סלולריים, עזבה בשנה שעברה את קבוצת סימביאן, ומאז היא משווקת מכשיר הבנוי על התוכנה של מייקרוסופט.