פרדיקס פרמצבטיקלס הודיעה על תחילת ניסויים רפואיים בתרופה ע"י ה-FDA

התרופה נתגלתה אחרי סריקה של כמיליון חומרים כימיים על גבי מחשבי-העל של החברה ובדיקת התאמתם למבנה התלת-מימדי של חלבון המטרה

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פרדיקס פרמצבטיקלס (Predix Pharmaceuticals) הודיעה על תחילת ניסויים רפואיים בתרופה חדשה שנתגלתה באמצעות הדמיית מחשב תלת-מימדית של חלבון המטרה.

התרופה נתגלתה אחרי סריקה של כמיליון חומרים כימיים על גבי מחשבי-העל של החברה ובדיקת התאמתם למבנה התלת-מימדי של חלבון המטרה. החומר הפעיל הראשוני שנתגלה בניסוי הוירטואלי במחשב עבר אופטימיזציה בכימיה רפואית ממוחשבת אשר הובילה לפיתוח התרופה החדשה, PRX-00023, שקיבלה את אישור רשות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) להתחלת ניסויים רפואיים בבני אדם.

"פיתוח תרופה חדשה תוך שימוש בהדמיות ממוחשבות החל משלב הגילוי הראשוני ועד לשלב ניסויים רפואיים, וכל זאת תוך פחות משנתיים, הוא פריצת דרך עולמית אשר תביא בעתיד לקיצור משך הפיתוח של תרופות חדשות ותוזיל את עלותן." אמר דר' אורן בקר, אחד ממייסדי החברה והמנהל המדעי שלה.

מטרתו העיקרית של שלב זה בניסויים הרפואיים בתרופה החדשה PRX-00023, הפועלת על קולטנים מסוג 5-HT1A, היא הערכת הבטיחות של התרופה. המחקר יכלול יותר מ-40 מתנדבים, והתוצאות צפויות להתקבל לקראת תום המחצית הראשונה של השנה.

"התחלת הניסויים הרפואיים בתרופה היא ציון דרך משמעותי עבור החברה. אנו מאמינים כי לתרופה החדשה פוטנציאל עצום לטיפול בחרדה ובמצבים נוירופסיכוטיים אחרים, כגון דיכאון והפרעות קשב וריכוז" אמרה דר' סילביה נוימן, אחת המייסדים, מנכ"ל החברה בארץ וסגנית נשיא בכירה לניהול אסטרטגית פיתוח התרופות של החברה. "האסטרטגיה שלנו היא לערוך שני ניסויים רפואיים בשלב א' ולהמשיך לאחר מכן בפיתוח התרופה בשיתוף עם חברת תרופות גדולה".

חברת פרדיקס נוסדה ברמת-גן בנובמבר 2000 על ידי ד"ר סילביה נוימן, ד"ר אורן בקר ופרופ' חיים אביב.