המיזוג של חברות התעופה "אייר פראנס" ו- KLM קיבל ביום רביעי אור ירוק מהוועדה האירופית, אך השתיים יצטרכו לוותר על קרוב ל- 100 זכויות המראה ונחיתה.
משמעותה של החלטת הוועדה, שהתקבלה לאחר שני חודשי דיונים, היא שחברת התעופה החדשה שתתקבל ממיזוג שתי החברות הלאומיות האלה תהיה הגדולה ביותר באירופה.
עם זאת, יילקחו ממנה 94 זכויות המראה ונחיתה, שיועברו לחברות תעופה מתחרות, בעיקר בטיסות אל אמסטרדם ופאריס ומהן, וכן בנתיבים נוספים בין אירופה וצפון אמריקה.
החברה החדשה תהיה למעשה הגדולה ביותר בעולם מבחינת המחזור. במספר הטיסות שהיא תפעיל היא תהיה השלישית בגודלה בעולם אחרי "אמריקן איירליינס" ו"דלתה אייר ליינס" האמריקניות.
מריו מונטי, הנציב האירופי הממונה על הגבלים, אמר בבריסל כי המיזוג אינו מנוגד לחוקי התחרות האירופיים.
שתי החברות טוענות כי המיזוג יעניק לנוסעים מבחר גדול יותר של מקומות יעד, בלא שהחברות יצטרכו לשלם תוספת עבור הנתיבים שבהן אחת מהן היתה חזקה יותר מהשניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.