ייתכן מאבק על מנצ'סטר יונייטד בין משקיע אמריקני ושני בעלי עניין אירים

מלקולם גלזר שוקל הצעת מחיר למועדון, בעוד השותפים האירים הגדילו באחרונה אחזקתם לכ-29%

איל הספורט האמריקני מלקולם גלזר שוקל לצאת בהצעת מחיר עבור מועדון הכדורגל הבריטי מנצ'סטר יונייטד, אמר שלשום (ו') מקור יודע דבר.

בתגובה זינקה מניית מנצ'סטר יונייטד לרמה הגבוהה ביותר בשלוש השנים האחרונות.

גלזר, בעליה של קבוצת הפוטבול האמריקנית טמפה ביי באקנירס, כבר מחזיק ב-16.3% ממנצ'סטר יונייטד, אחד ממועדוני הכדורגל המובילים בעולם, ששוויו מגיע ליותר מ-900 מיליון ליש"ט (1.7 מיליארד דולר).

אם ייצא גלזר בהצעת מחיר עבור מנצ'סטר יונייטד, עלול הדבר לגרום למלחמת השתלטות.

בעלי המניות המובילים של מנצ'סטר יונייטד, שנוסד לפני 125 שנים, ג'ון מאנייר וג'יי. פי. מאקמנוס, הגדילו בשבוע שעבר את אחזקותיהם ל-28.9%. במסגרת החוק הבריטי, חייב בעל מניות המגדיל את אחזקתו ל-30% לצאת בהצעת מחיר מלאה עבור החברה.

"אם יציע גלזר לקנות את מנצ'סטר יונייטד - ולדעתי זה יקרה - לא אופתע אם יגיבו מאנייר ומאקמנוס בהצעת מחיר משלהם", אמר טוני קרייז, מחברת הברוקרים tonycraze.com, שלקוחותיה כוללים כמה מבעלי המניות הקטנים של מנצ'סטר יונייטד.

לדבריו, תהיה הצעת המחיר המנצחת ברמה של 350 פני למניה, המשקפת שווי חברה של 928 מיליון ליש"ט.

במהלך יום המסחר שלשום (ו') נסחרה מניית מנצ'סטר יונייטד בעליה של 4.9% ובמחיר של 280 פני, המשקף שווי חברה של 741 מיליון ליש"ט. קודם לכן נסחרה המניה ברמה של 290 פני - שיא של 39 חודשים.

מאנייר מאקמנוס, שותפים אירים שעשו את הונם בתחום הימורי הסוסים, רכשו באוקטובר אשתקד 10% ממניות מנצ'סטר יונייטד מידי חברת שידורי הלוויין BskyB, תמורת 100 מיליון דולר. הרשת הבריטית היא בבעלות איל המדיה האוסטרלי-אמריקני, רופרט מרדוק.

באותה עת הכחישו מקורות מקורבים לשניים שבכוונתם לצאת בהצעת רכש לכל המועדון.

מנ'צסטר יונייטד, מועדון הכדורגל הידוע בעולם, רשם צמיחה נאה ברווח ובהכנסות בשנת הכספים האחרונה, שהסתיימה ביולי 2003. הצמיחה נזקפת לזכות חוזה חסות גדול שהעניק המועדון לחברת נייקי, ולהצלחה במכירת מוצרים נילווים אחרי הזכייה באליפות הפרמייר ליג הבריטי.