נבחנת הסרת חסמים מייבוא כלי רכב מתוצרת ארה"ב

הצעד יבוצע כחלק מיישום המלצות הוועדה להסרת חסמים משוק ייבוא הרכב באוצר ובמשרד התחבורה, ובעקבות פנייה אמריקנית

משרד התחבורה בוחן הסרה של מספר חסמים מייבוא מסחרי של כלי רכב מתוצרת ארה"ב. הצעד יבוצע כחלק מיישום המלצות הוועדה להסרת חסמים משוק ייבוא הרכב באוצר ובמשרד התחבורה, ובעקבות פנייה אמריקנית.

בשלב הראשון, צפוי המשרד לאפשר ייבוא מסחרי של כלי רכב מתוצרת יצרנים יפאניים, שמיוצרים בארה"ב ועונים על התקינה האמריקנית הרגילה. ייבוא כלי רכב כאלה לא התאפשר בשנים האחרונות, למרות שהם מכילים למעלה מ-60% רכיבים מתוצרת ארה"ב ונחשבים ככלי רכב מתוצרת אמריקנית.

משרד התחבורה ידרוש מהיבואנים המעונינים להציג מסמכים של מעבדות בדיקה מוסמכות ובלתי תלויות, שמעידים על עמידה מלאה בתקינה האמריקנית. זאת להבדיל מכלי רכב מתוצרת יצרנים אמריקניים, שנדרשים כיום להציג רק הצהרה כללית של היצרן.

בענף הרכב מעריכים, כי ההתגמשות בעמדת משרד התחבורה החלה בעקבות פנייה רשמית שהגישו לאחרונה גורמי ממשל אמריקניים לאוצר ולמשרד התחבורה באמצעות שגרירות ארה"ב בארץ.

ל"גלובס" נודע, כי לאחרונה קיבלה סוכנות יפנאוטו, יבואנית סובארו, "אור ירוק" לייבוא כלי רכב מארה"ב וכיום נבחנות הדרישות הטכניות באופן מעשי.

מקורות במשרד התחבורה אמרו בתגובה, כי "מדובר בתהליך שנמצא בשלבים ראשוניים של בדיקות משפטיות ואחרות ועדיין מוקדם מדי לדבר על אישורים רשמיים או על מתכונת טכנית לייבוא".