בשל מצוקה תקציבית - אין גדר ביטחון בביה"ח שיבא

ל"גלובס" נודע שקצינים במשטרה התריעו באחרונה בפני הנהלת בית החולים על מחדל זה

מיתחם בית החולים שיבא בתל-השומר אינו מוקף בגדר ביטחון והדבר מהווה מחדל ביטחוני חמור. ל"גלובס" נודע שקצינים במשטרה התריעו באחרונה בפני הנהלת בית החולים על מחדל זה.

במשטרה הזהירו, כי מיתחם בית החולים פרוץ והדבר עלול להוות מפגע בטיחותי, לנוכח האפשרות הכמעט חופשית להיכנס לתוך מיתחם בית החולים ללא קושי.

בבית החולים שיבא הסבירו היום (ב'), כי בית החולים הוא מוסד רפואי שפתוח לכל ומטפל מדי יום ביומו באלפי אנשים מכל רחבי הארץ, וגם בתושבי השטחים. לטענת בית החולים, סוגיית האבטחה נעשית על-פי הנחיות גורמי הביטחון במשרד הבריאות ובמגבלת המשאבים של המערכת הממשלתית.

"בתקופה תקציבית קשה זו", מסבירים בבית החולים, "אנו ממקדים את כל המשאבים של בית החולים בטיפול הישיר בחולים. נושא גדר איכותית סביב ביה"ח נמצא זמן רב כנושא פתוח ולא סגור".

מחד, לא הצלחנו למצוא תורם לפרויקט חשוב זה, שיכול גם לקדם בריאות, באם יסלל כמסלול הליכה היקפי מגודר ומואר מסביב ביה"ח, כך שהוא ישמש גם כגדר וגם כפרויקט מקדם בריאות".

מאידך, גם ניסיונות לרתום את הרשויות המקומיות ואפילו את מפעל הפיס לפרויקט חשוב זה לא הצליחו, לפי שעה".

בבית החולים מקווים שלמרות כל הקשיים יצליח בית החולים להשיג את המימון הדרוש לבניית גדר, כדי "שהמבקרים שלנו יהנו מיותר ביטחון והרבה יותר בריאות", כפי שאומרים בהנהלתו.