כוח צה"ל פשט על בנקים ברמאללה; החרים מיליוני ש' שנועדו למימון טירור

הוחרמו כספים שהועברו מחיזבאללה ע"י העברות בנקאיות; נבדק קשר בין ערפאת למימון הטרור

כוחות גדולים של השב"כ, המשטרה וצה"ל פשטו היום (ד') על סניפי בנק מרכזיים ברמאללה והחרימו מיליוני שקלים, המשמשים על-פי החשד למימון פעילות טרור. הפלשתינים טוענים, כי 17 בני אדם נפצעו בעימותים עם צה"ל במהלך הפעילות, בהם שלושה באורח אנוש.

בשעות הבוקר נכנסו כוחות גדולים של צה"ל וכיתרו סניפים של הבנק הערבי והבנק קהיר-עמאן ברמאללה, בנוסף סגרו הכוחות גם על מרכז המיחשוב של הבנק המרכזי הפלשתיני. עשרות אנשי מחשבים ופקידים נכנסו למרכזי הבנקאות והחלו להעתיק באופן שיטתי את כל המידע האגור במחשבי הבנקים. בין היתר, בדקו החוקרים העברות כספים שבוצעו לכאורה לגורמי טרור ואף בדקו קשר בין יאסר ערפאת להעברות אותם כספים.

גורמי ביטחון מסרו, כי השב"כ והמשטרה החרימו כספים השייכים לאגודות צדקה של הג'יהאד האיסלמי והחמאס, אגודות בלתי חוקיות אחרות וכן חשבונות, אשר שימשו להעברת כספים מהחיזבאללה לידי פעילי הפתח'.

בנוסף, הוחרמו חשבונות של משפחות מבוקשים אשר משמשים על-פי החשד את המבוקשים עצמם. המידע ששוכפל בבנקים נצרב על גבי דיסקים ויועבר בהמשך לבדיקה על-ידי השב"כ והמשטרה.

רק אתמול דיווח ראש השב"כ אבי דיכטר לוועדת חוץ וביטחון בכנסת על מעורבות גדולה של ארגון חיזבאללה בפעילות הטרור בשטחים.

בתוך כך, גורמים פלשתינים חשפו היום ל"גלובס" את תעריף השכר שמגיע מן החיזבאללה לידי פעילי השטח של הפתח': לוחם בפתח' מקבל 1,500 שקל בחודש ושכרם של המפקדים גבוה יותר. בנוסף, מקבלים הפעילים והמפקדים סכומי כסף שונים לרכש של אמצעי לחימה, כלי רכב ולשכירת דירות מבצעיות.

בני משפחה של שאהיד נשוי עם ילדים מקבלים 1,400 שקל מדי חודש ואילו משפחתו של שאהיד רווק מקבלת 800 שקל לחודש. במערכת הביטחון מציינים, כי הכספים מועברים מהחיזבאללה לתוך השטחים, באמצעות העברות בנקאיות רגילות וכי אנשי קשר מושכים את הכספים ומפיצים אותם בקרב הפעילים. כיוון שההעברות נעשו בין בנקים ערבים בחו"ל לבנקים פלשתינים לא ניתן לעצור אותן באמצעות חוקים וכללים שונים למלחמה בטרור ויש צורך לפשוט על הבנקים הפלשתינים עצמם כדי לעצור את העברות הכספים.