נשיא ארגון הגג של לשכות הסחר והתעשייה האירופי: נתמוך בבקשת ישראל להתקבל ל-OECD

כריסטוף לייטל: למכשולים פוליטיים בין ישראל לאוסטריה אין השפעה על היחסים הכלכלים

"נתמוך בבקשתה של ישראל להתקבל כחברה בארגון ה- OECD". כך אמר הערב (ד'), ד"ר כריסטוף לייטל, במסיבת עיתונאים.

לייטל הגיע היום לביקור בישראל כאורח של איגוד לשכות המסחר. לייטל, המכהן גם כראש איגוד לשכות המסחר של אוסטריה, עומד בראש משלחת גדולה של נציגי חברות תשתית המעונינות לקדם פרוייקטים בתחומי התשתית, התחבורה והתקשורת וכן יו"ר הבורסה של וינה, בכירים בחברת אלקטל ובחברת התעופה אוסטריאן אירליינס וראשי בנק אוסטרים.

מדובר במשלחת האוסטרית הגדולה ביותר שהגיעה לביקור בישראל מאז הוסרו המגבלות על היחסים עם אוסטריה.

בהתייחסו לשאלה מה מידת הנזק שגרם הניתוק היחסים בין ישראל ואוסטריה, אמר לייטל כי ל"מכשולים פוליטיים אין השפעה על היחסים הכלכלים".

עוד לדבריו, יכול להיות מצב לפיו ישראל תוכל להצטרף בעתיד לגוש האירו מבלי להיות חברה באיחוד האירופי.

שגריר אוסטריה בישראל, קורט הנגל, התייחס במסיבת העיתונאים לשאלת סימון מוצרים המיוצרים בשטחים. לדבריו, חבל שעושים משאלה זו עניין כל כך גדול. "אף אחד באירופה לא רוצה באמת להזיק לכלכלת ישראל על רקע ייצור מוצרים בשטחים, שהרי מדובר בהיקף נמוך".

במהלך ביקורו יפגש לייטל בין היתר עם שר האוצר, בנימין נתניהו, שר התשתיות, יוסף פריצקי, ועם שר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט. בפגישות אלה, ינסה לייטל לקדם את יחסי הסחר בין ישראל לאוסטריה אחרי תקופת קיפאון של שלוש שנים, ויפעל לדבריו לחיזוק הקשר העסקי עם מדינות האיחוד האירופי במסגרת יוזמת Wider Europe והרחבת שיתוף הפעולה ב- SME ((Small & Medium Entrepreneurship.

לדברי לייטל, הוא רואה חשיבות רבה בחיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל והאיחוד האירופי. "ההצלחה של תוכניות המו"פ החמישית והשישית מוכיחות כי ישראל נחשבת לשותפה טבעית לעניין זה". עוד אמר כי תקציב תוכנית המו"פ השישית של האיחוד האירופי לשנים 2006-2002 נאמד ב-17.5 מיליארד דולר, וכי על ישראל לקחת חלק נרחב יותר בפעילות בתחומי המחקר והפיתוח בשיתוף האיחוד".

עוד אמר כי כנשיא היורוצ'ימברס בכוונתו להשתמש בהשפעתו לחיזוק הסחר עם האיחוד האירופי ולגרום לכך שהנושאים החשובים לישראל יפלו על אוזן קשבת בדרגים השונים במוסדות האיחוד. "כאזרח אוסטרי וכנשיא לשכת מסחר של אוסטריה, אני רואה בביקור התחלה חדשה לשיתוף פעולה כלכלי בין שתי המדינות. הגיע הזמן לפתוח בדרך חדשה בין ישראל לאוסטריה".

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ביקורו של לייטל מהווה שדרוג של מערכת היחסים הכלכליים והמדיניים בין שתי המדינות ויחזק את קשרי הסחר של ישראל עם הארגונים העסקיים הגדולים באירופה. "אנו נדון גם בשאלות המתעוררות כתוצאה מצירוף 10 המדינות לאיחוד האירופי ויחסי הגומלין איתן,.