אולמרט הסכים לעכב הדיון בהצעת חוק להגבלת זכות השביתה

הצעת החוק של הממשלה באה על רקע ריבוי השביתות בשירות הציבורי והשביתה האחרונה שהביאה להתמרמרות ציבורית ולנזקים כבדים למשק

מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט הסכים לעכב את הדיון בוועדת השרים לחקיקה בעניין הצעת החוק להגבלת זכות השביתה. הדיון היה אמור להיערך ביום א` הקרוב.

הסכמת אולמרט באה בעקבות פגישה שקיים אתמול עם יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי שלמה שני, ח"כ אילנה כהן ויעקב שמאי. בסיום הפגישה אמר אולמרט כי יעלה את הנושא בפני רה"מ ושר האוצר וכי הוא תומך בהדברות בנושא.

הצעת החוק של הממשלה באה על רקע ריבוי השביתות בשירות הציבורי והשביתה האחרונה שהביאה להתמרמרות ציבורית ולנזקים כבדים למשק. ההצעה קובעת בין היתר חובת קיום הצבעה חשאית של הארגון המוסמך של העובדים במהלך 30 יום לפני מסירת ההודעה על שביתה . תקופה זו תיחשב כתקופת צינון והשר רשאי להאריכה ב-30 יום נוספים. כמו כן נאמר בהצעה כי כל עובד המועסק במקום עבודה בו נערכת השביתה ייחשב כאילו הוא משתתף בה .

נציגי ההסתדרות אמרו לאולמרט כי הארכת תקופות הצינון לפני שביתה ועניין ההצבעה יגרום לאנדרלמוסיה במערכת יחסי העבודה כעד כדי פריצת שביתות בלתי אחראיות. הם טענו, כי להסתדרות יש תפקיד מאזן בתחום הכרזת סכסוכים וכי המשמעת הארגונית הקיימת בארגון מאפשרת להשיג הסכמות עם המעסיקים ולסיים את השביתות תוך ראייה רחבה לטווח ארוך, למרות שלעיתים הדבר כרוך בפגיה באינטרסים קצרי מועד.

נציגי ההסתדרות הביעו באוזני אולמרט ספק אם מודל השביתה הקיים בכמה מדינות מתאים לתרבות יחסי העבודה בישראל וקראו לו שלא לפעול בדרך של חקיקה אלא להגיע להסכמות עם ההסתדרות בדרך של הדברות .