אדם טבע ודין דורשת לעכב את העבודות בפרויקט הרכבת המשודרגת לירושלים. אט"ד פנתה ליו"ר דירקטוריון הרכבת, משה ליאון, וביקשה להפסיק את העבודות עד לביצוע עבודות שיקום בתוואי.
במכתבם כותבים עו"ד אלי בן-ארי ואדריכלית הנוף יעל דורי, כי: " אין להתחיל בהנחת המסילה לפני השלמת כל עבודות השיקום, כיוון שהדבר עלול לחייב הגעה לשטח שלא בתוואי המסילה תוך גרימת פגיעה נוספת בסביבה".
לדבריהם, בתוואי הרכבת המשודרגת, בעיקר בקטע שבין בית שמש לירושלים המוגדר כגן לאומי מוכרז, נעשו פגיעות חמורות בסביבה.
אט"ד מציינת, כי מחדל זה הוא חמור במיוחד כיוון שלא מדובר בביצוע לא נאות מצד קבלנים או בפיקוח לא נאות מצד רכבת ישראל, אלא בהעדר השלמת תכנון מפורט כחוק טרם התחלת העבודות.
אט"ד מאיימת, כי אם לא יבוצעו עבודת השיקום היא תפנה לבית המשפט בבקשה להפסיקן. "אנו חפצים להימנע מכך. אולם על רכבת ישראל מוטלת החובה לפעול מיידית באופן מיטבי כדי לתקן את אשר קילקלה", כתבו.
אט"ד מבקשת לא לבצע כל עבודה בתחום הגן הלאומי כל עוד אין אישור של רשות הטבע והגנים הלאומיים לעבודות המתוכננות. אדריכל הנוף משה לנר הכין תוכנית שיקום עבור רכבת ישראל על מנת לצמצם בנזקים.
ליאון אמר בתגובה, כי נושא שיקום תוואי המסילה מטופל בתיאום עם המשרד לאיכות הסביבה, רשות הטבע והגנים הלאומיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.