חברות ישראליות ישתתפו בקביעת הסטנדרטים בתקינת "הום סקיוריטי" לביטחון בינל'

מנכ"ל מכון התקנים: הזדמנות לתעשייה להשתלב בקביעת הסטנדרטים העולמיים בתחום

חברות ישראליות יוכלו להשפיע על הסטנדרטים שייקבעו בתקינה העולמית לתחום הביטחון הלאומי (Home Security). היוזמה לקביעת תקינה כוללת בתחום היא של המימשל האמריקני, אשר הקים משרד מיוחד לנושא בעקבות 11 בספטמבר, נושא אשר נמצא בעדיפות עליונה גם ברוב מדינות העולם האחרות.

נושא קביעת תקן לתחום נידון בישיבה של ההנהלה הטכנית של גוף התקינה האירופי ISO, שלראשותו נבחרה באחרונה מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, זיוה פתיר.

פתיר אמרה ל"גלובס", כי התקינה העולמית הנוכחית מאפשרת תנועה חופשית של סחורות ואנשים, כאשר נושא הביטחון הוא כיום אחד ממעכבי תנועה חופשית זו. מטרתה של התקינה החדשה לקבוע סטנדרטים שיאפשרו אבטחה של שרשרת האספקה ויבטיחו את הביטחון, אמרה.

תתי הנושאים שיקבעו בתקן ההום סקיוריטי מתייחסים לשיטות זיהוי, אבטחת מידע, שרשרת האספקה והגנה אזרחית.

בנושא שיטות הזיהוי עוסקות כבר היום מספר ועדות תקינה, הפועלות במסגרת ארגון ISO ומגבשות תקנים לזיהוי באמצעות כרטיסים. בין השאר ייקבעו תקנים לקודים של כרטיסי אשראי, לזיהוי אנשים וחלקי גוף.

בתחום אבטחת מידע יורחב התקן הקיים לצורך העלאת רף האבטחה. בתחום שרשרת האספקה, עוסקות הועדות בקביעת תקנים לאבטחת הובלה ימית ואבטחה ברכבות, וכן תקנים לאבטחת מסמכים המועברים במסחר אלקטרוני, סימון אלקטרוני ועוד.

ועדת התקינה להגנה אזרחית תקבע תקני זיהוי ביולוגי, כימי ורדיולוגי, תקני מוכנות לאסון, טיפול בזמן אסון ובזמן החזרה לנורמליזציה.

ההחלטות שהתקבלו בישיבה כוללות הקמת ועדה מיוחדת שתייעץ להנהלת ארגון ISO בנושא הביטחון. לוועדה זו מחפשת עתה פתיר חברות וגורמים ישראלים המועמדים להצטרפות.

פתיר ציינה, כי זו הזדמנות לתעשייה הישראלית להשתלב בקביעת הסטנדרטים העולמיים בתחום, אשר יהיו בעתיד בעלי השפעה מכרעת על מוצרים ופרויקטים בתחום ההום סקיוריטי.

זיוה פתיר. שיטות זיהוי