ויסוניק תגייס בבורסת לונדון 20-25 מ' ד' לפי שווי של 90-100 מ' ד'

הכנסות החברה, שמפתחת מערכות אבטחה והתראה לבתים, צמחו בכ-17% ב-2003 ל-52.9 מ' ד' * יעקב קוטליצקי, הבעלים: "אנגליה היא שוק משמעותי וזאת הסיבה שבחרנו להנפיק בלונדון"

ויסוניק, שמפתחת מערכות אבטחה והתראה מתקדמות לבית ולמוסדות שונים, מתכוונת לגייס בבורסת לונדון כ-25-20 מיליון דולר, לפי שווי של 100-90 מיליון דולר.

את ההנפקה, שצפויה להתבצע בשבועות הקרובים, ילוו בנק ההשקעות Dawnay Day וחברת הברוקרים Durlacher. ויסוניק, שהוקמה לפני 30 שנים על ידי יעקב קוטליצקי ואחיו משה ז"ל, הרוויחה בשנה שעברה כ-4.2 מיליון דולר, על הכנסות של כ-52.9 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-2.7 מיליון דולר על הכנסות של כ-45.2 מיליון דולר בשנת 2002.

"אנחנו מפתחים מערכות אבטחה לבתים ומוסדות, אבל לא מתעסקים בהתקנות של מערכות", מסביר יעקב קוטליצקי הבעלים של החברה, את פעילותה. "השווקים העיקריים שלנו הם באירופה. אנגליה היא שוק משמעותי וזאת הסיבה שבחרנו להנפיק בבורסה בלונדון. מעבר לכך בחרנו שם בגלל המנטליות והקרבה אלינו".

המתחרות הגדולות של ויסוניק, לדברי קוטליצקי, הן אדמקו, חברה בת של הוניוול ו-DSC, חברה בת של טייקו. בין לקוחותיה הגדולים של ויסוניק, שמעסיקה בארץ כ-370 עובדים ועוד 72 עובדים בעולם, נמנות ענקיות תקשורת כמו בריטיש טלקום, טלפוניקה וכן חברות אחרות כמו סימנס וצ'אב. כמו כן, ויסוניק מוכרת את מוצריה ללקוחות מסחריים (חברות אבטחה) ולמוסדות כגון בתי סוהר, בתי חולים, מרכזים לחולי נפש ומוזיאונים. החברה מספקת מוצרים ל-70 מדינות בעולם כאשר יותר מ-60% מהמכירות הן באירופה, בעיקר באנגליה.

בויסוניק מדגישים ששוק מערכות האבטחה וההתראה נמצא בשנים האחרונות בצמיחה מתמדת בכל העולם, עקב הגידול בהיקפי הפשע. השוק מתאפיין בפיתוחים טכנולוגיים חדשים, שהופכים את מערכות האבטחה לפשוטות לתפעול ולהרכבה ולידידותיות יותר. המוצרים של ויסוניק, טוען קוטליצקי נמצאים בקדמת הטכנולוגיה העולמית וכוללים גלאי נפח ומערכות אלחוטיות לאבטחה ולשליטה על הבית. מערכות אלה, מוסיף קוטליצקי, מאפשרות יכולת שליטה מרחוק במערכות החשמל בבית וכן מתקשרות עם חלקי הבית השונים דרך החיווט החשמלי הביתי. בנוסף הן מכילות פונקציות רבות כגון: תקשורת עם טלפונים ומכשירים ניידים מרוחקים (לרבות פתיחת ערוצי שמע בבית המקושרים אל מוקדי שמירה חיצוניים ולהפך), לחצני מצוקה ומערכי פיקוד שונים.

הכסף שיגויס בהנפקה בבורסה האנגלית ישמש, לטענת החברה, לפיתוח טכנולוגיות חדשות, פיתוח יכולות שיווק רחבות יותר בעולם, שיפור תהליכי הייצור והגדלת תשתיות הייצור במידת הצורך וכן אופציה לרכישת חברות אחרות, במידה ויצוצו הזדמנויות מתאימות.

"ויסוניק היא חברה יציבה מאוד עם רקורד מוצלח כבר למעלה מ-30 שנה", אומר דוקטור אבי שחראי, נשיא ומנכ"ל החברה, "החברה מציגה נתוני צמיחה ורווחיות מרשימים לאורך זמן. היא הצליחה להפוך לאחת מספקיות מוצרי האבטחה הטכנולוגים הבולטות בעולם. אנחנו צופים המשך גידול מתמיד במכירות של מוצרי ויסוניק, הן בשל הצורך המתרחב בכל העולם לביטחון אישי והן בגלל היכולות הטכנולוגיות והשיווקיות של ויסוניק".

בינתיים החברה אכן צומחת בצורה מרשימה. אשתקד הגדילה החברה את הכנסותיה בכ-17% ל-52.9 מיליון דולר. הגידול נבע בעיקר מצמיחה אורגנית, אבל גם צמיחה מרכישה: לפני כשנה רכשה החברה את אלפז, שמפתחת טכנולוגיה משלימה לשלה, בעסקת החלפת מניות, לפי שווי של כ-6.5 מיליון דולר לאלפז וכ-50 מיליון דולר לויסוניק.

ב-2002 גדלו ההכנסות של ויסוניק בכ-9.8% ביחס ל-2001 ל-45.2 מיליון דולר. במקביל גדל הרווח התפעולי ב-2003 ל-4.4 מיליון דולר, לעומת 3.2 מיליון דולר בשנת 2002. ב-2002, למרות הגידול בהכנסות, רשמה החברה ירידה ברווח התפעולי מ-3.6 מיליון דולר ל-3.2 מיליון דולר כאמור.