נשיונל ג'יאוגרפיק: לחייב את YES לשלם לנו 3.5 סנט לכל אחד ממנויה ללא תנאי

התביעה נוגעת לשידור הערוץ "אדוונצ'ר 1" בחבילה הבסיסית בלוויין

NGC - ISRAEL LIMITED PARTNERSHIP השותפות המפיקה את ערוצי הטלוויזיה נשיונל ג'יאוגרפיק ו-1 adventure, מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א לאכוף על חברת הלוויין לקיים את התחייבותה הנטענת בהסכם עימה, להציע את ערוץ 1 adventure למנויה.

בפנייה לבית המשפט נטען, כי באוקטובר 99' נחתם הסכם לשידור הערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק למנויי YES. במארס 02' נקבעה תוספת להסכם המקורי, הנוגעת לשידור הגרסה הרוסית לערוץ נשיונל גי'אוגרפיק.

נוכח הפרות ההסכם על-ידי YES, שלטענת העותרת לא עמדה בתשלומים, הגיעו הצדדים במאי 2003 להסדר שכלל הסכמה להארכת ההתקשרות עד מארס 2008.

הוסכם, ש-YES תציע למנויה גם את ערוץ 1 adventure ובתמורה הסכימה NGC להפחית את דמי המנוי לשידורי ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, ולהעמידו על 11 סנט למנוי לחודש, במקום 22 סנט.

בפנייה לבית המשפט נטען, כי YES התחייבה להתחיל להציע את ערוץ 1 adventure למנויה עד דצמבר 2003. אולם לטענת העותרת, באמצעות עוה"ד שמואל קסוטו וגיא נוף, בדצמבר 2003 הודיעה YES, כי עקב קיצוצים החליטה לא להשיק ערוצים חדשים, ולהקפיא את השקתו של 1 adventure עד שנת 2005.

לטענת העותרת, YES טענה מאוחר יותר, כי הסיבה שבגינה היא לא מציעה את ערוץ 1 adventure למנויה היא "תכניו ורמתו של הערוץ, הרחוקים מרחק רב מהתמונה שהוצגה על-ידי נציגי NGC".

NGC מבקשת מבית המשפט לאכוף את הסעיף בהסכם ממאי 2003, הקובע כי עליה לשלם לעותרת החל ממועד השקת הערוץ ועד ינואר 2004 דמי מנוי חודשיים בגין הערוץ, בסך של 3.5 סנט לכל אחד ממנויה המקבל את החבילה הבסיסית, ללא שום תנאי.

טרם נתקבלה תגובת YES.