הנקראות ביותר

הוצאת "הארץ" ויפעת הודיעו לביהמ"ש כי הגיעו להסכמה במחלוקת על הפרת זכויות היוצרים

ההוצאה לאור טענה כי יפעת מפרה הסכם; יפעת: יש לנו אישור מההסכם ומהתשלומים ששילמנו

הוצאת עיתון "הארץ" ויפעת - המרכז למידע תקשורתי, הסכימו לדחות את התביעות ההדדיות. לפני חמישה חודשים הגישה הוצאת עיתון "הארץ" נגד יפעת תביעה בסך 5 מיליון שקל ובקשה לצו מניעה זמני האוסר על יפעת למכור העתקים מכתבות המתפרסמות בעיתונים המוצאים לאור על ידן.

בתביעה נאמר, כי יפעת הפרה את ההסכם שנחתם בין הצדדים בנובמבר 1998בכך שהיא מפרה את זכויות היוצרים ומציגה עצמה כמי שניתנה לה כביכול הרשאה לסחור בקטעי העיתונות ללא כל סייג ומגבלה.

בית המשפט התבקש להוציא צו "אנטון פילר" - המתיר כניסה למשרדי יפעת כדי לתפוס, לצלם, או להעתיק מסמכים המתעדים את הפרת זכויות היוצרים.

יפעת טענה בתגובה, כי היא אינה מפרה את זכות היוצרים. לטענתה, בידיה רישיון מהסכם שנכרת ביניהן בנובמבר 1998, ומכוח התשלומים שקיבלו המבקשות מההסכם - 3.5 מיליון שקל.

בנובמבר 2002 הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יינתן צו מניעה זמני האוסר על יפעת למכור העתקים מכתבות המתפרסמות בעיתונים המוצאים לאור ע"י הוצאת עיתון "הארץ" ורשת שוקן.

בדצמבר 2002 הגישה יפעת נגד הוצאת עיתון "הארץ" ורשת שוקן תביעה בסך 4.4 מיליון שקל בטענה, כי הן מפרות התחייבות מפורשת להתיר שימוש בהעתקים מצולמים מכתבותיהן. יפעת ביקשה להורות להוצאת "הארץ" ורשת שוקן להעניק לה רשיון לעשות שימוש בהעתקי הכתבות.

הצדדים הודיעו לביהמ"ש, כי הגיעו להסכמה לפיה יידחו התביעות ההדדיות ללא צו להוצאות.

(א. 2/2565, ת.א 2/2186).

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות