יועץ מס נעצר בחשד לזיוף ומירמה לצורך קבלת תמיכות ב-4 מיליון שקל לעמותות

ראובן כהן מבני-ברק פעל לטובת עמותות חרדיות שנתמכו בידי המדינה; מעצרו הוארך בארבעה ימים

יועץ המס ראובן כהן (59) מבני-ברק נעצר בידי מפלג ההונאה במשטרת מחוז ת"א, בחשד לביצוע עבירות מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

לדברי המשטרה, כהן מייצג בין היתר שבע עמותות חרדיות, הזכאיות לקבלת תמיכה שנתית מהמדינה בכפוף להגשת דו"חות כספיים מבוקרים החתומים בידי רואה חשבון. משך שנים נהג כהן לעבוד עם רו"ח אלעזר רוס, אשר היה חותם על הדו"חות שהוכנו במשרדו של החשוד עבור לקוחותיו.

על-פי החשד, הגיש כהן למשרד הדתות בקשות לקבלת תמיכה עבור שבע העמותות החרדיות, תוך זיוף חתימתו וחותמתו של רוס על גבי המסמכים השונים. בהתבסס על בקשות אלה, שילמה המדינה לאותן העמותות 4 מיליון שקל בשנים 2003-2002.

לדברי המשטרה, גירסתו של רוס, אדם חולה בן 73, מעלה תמיהה בנוגע למהימנות בקשות התמיכה שהוגשו על-ידי העמותות בשנים האחרונות למשרד הדתות.

נציג המשטרה ציין, כי כהן טען, כי היתה ברשותו חותמת של רוס, אולם לאחר שהסתיימו יחסי העבודה ביניהם, הוא זרק את החותמת לאשפה.

עוד נמסר, כי ברשותו של כהן היו דפים ריקים חתומים על-ידי רוס, אצלו התמחה כהן בעבר.

בא כוחו של כהן טען, כי יש למנות רואה חשבון מקצועי לשם בדיקת הדו"חות וכי מרשו שיתף פעולה עם המשטרה.

השופט מוקי לנדמן הורה להאריך את מעצרו של כהן בארבעה ימים נוספים, לאחר שהגיע למסקנה שיש יסוד סביר לחשד המיוחס לכהן, וזאת בין היתר בהתבסס על הודעתו של רוס.

לנדמן ציין, כי כהן יודע על קיומה של החקירה מזה שבועיים לפחות, והוא הגיע לחקירה מיוזמתו, כך שלכאורה ניתן לומר, כי החשש לשיבוש החקירה קטן יותר. ואולם, יש שוני מהותי בין ידיעה כללית של אדם על חקירה מתנהלת, לבין ידיעתו לאחר שנחקר והדברים הוטחו בפניו והוצגו לו מסמכים, שאלות ותהיות.

(תיק מעצרים 04/15979