העליון: אין להתייחס להצגת שטח הדירות ברוטו בשלב הטרום חוזי אלא בחוזה המכר

בית המשפט העליון ביטל היום (ג') פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב אשר העניק פיצויים לדיירים אשר טענו כי חברת הבנייה מכרה להם דירות בשטח קטן יותר משהובטח להם

בית המשפט העליון ביטל היום (ג') פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב אשר העניק פיצויים לדיירים אשר טענו כי חברת הבנייה מכרה להם דירות בשטח קטן יותר משהובטח להם.

בית המשפט העליון קבע, כי אין להתייחס להצגת שטח הדירות ברוטו בשלב הטרום חוזי, אלא לבחון את התוכניות בהסכם המכר עצמו המראות את שטח הדירה.

השופט תיאודור אור, בהסכמת השופטים יעקב טירקל ואליעזר ריבלין, החליט כי הדיירים אינם זכאים לפיצויים למרות שבתוכניות המצורפות להסכם לא נקבע שטחו של כל חדר ושטחי החדרים והחללים בפרוזדורים אינם כתובים במפורט בתוכנית.

אור קבע, כי חישוב שטח החדרים במקרה זה מצריך מכפלה פשוטה של אורך ורוחב של חדרים שהקונה הסביר מסוגל לעשותו. עוד אומר אור, כי למרות שבתוכניות לא מסומנות המידות במפורש הרי שאין קושי לחשב גם אותן.

מדובר בדירות שנבנו על-ידי שיכון ופיתוח ביוזמת משרד הבינוי והשיכון ועיריית רמת גן לתושבי העיר הזכאים לדיור.

הדיירים טענו, כי היה על שיכון ופיתוח להבהיר לרוכשי הדירות כי המונח שטח ברוטו אשר צויין בשלב הטרום חוזי, מתייחס לשטח הדירה הכולל גם את החלק היחסי ברכוש המשותף.

בית המשפט המחוזי קבע, כי על החברה היה להסביר לרוכשים במפורש את המונח שטח ברוטו.

על החלטה זו ונושאים אחרים ערערו שני הצדדים. כאמור קובע השופט תיאודור אור כי למרות האמור לעיל הרי שהרוכשים היו יכולים לעשות את החישוב בעצמם ולכן ביטל את פסיקת הפיצויים לזכות רוכשי הדירות.

את שיכון ופיתוח ייצגו עו"ד יהושע באום ותמר ורטהיים ואת הדיירים עו"ד רם אורן. (ע.א 02/10944).