שר המשפטים לפיד על הסתבכות שרון בפרשת טננבוים: סיפור מביך, אך לא מפליל

ח''כ שריד: "שרון מגלם באישיות אחת את שלושת הקופים - לא רואה, לא שומע, לא מדבר"

שר המשפטים טומי לפיד הגיב על הפרשה שנחשפה ב"מעריב", באמרו כי "מדובר בסיפור מביך לכל הדעות, אך לא מפליל". "דבר אחד ברור", אמר לפיד, "זו לא הסיבה שטננבוים שוחרר, ואני אומר זאת למרות שאני התנגדתי לשחרורו".

"ברור שאם שרון ידע, הוא היה צריך להגיד את זה לפחות בקבינט המצומצם, ואז לומר שלא גילה את זה ברבים, כדי שלא להקשות על ביצוע העסקה, ולא להעלות את מחירו (של טננבוים), אך זה לא דבר שמפליל. נמתין לראות מה עוד יש ל'מעריב' לחשוף בפרשה", אמר שר המשפטים.

"הבעיה היא שפרשה זו אינה עומדת בפני עצמה. יש הצטברות של דברים שיצרו את האווירה הציבורית. כולנו מחוייבים לטוהר מידות ולנקיון כפיים", אמר לפיד.

שר התשתיות, יוסף פריצקי משינוי, אמר כי "אם שרון ידע על הקשרים, היה עליו לדווח לשרים לפני ההצבעה (לאישור העסקה)". יו"ר סיעת שינוי בכנסת רשף חן אמר: "אני רוצה בכל מאודי להאמין שראש הממשלה פעל בעניין זה בתום לב ואינו מוכן להיחפז למסקנה אחרת. ואולם, אם יתברר כי הוסתר מידע מהותי, הרי שהדבר חמור ביותר". לדבריו, סיעת שינוי תקיים בשבוע הבא דיון לגיבוש עמדותיה בעניין פרשת טננבוים.

"כל פרשת טננבוים מצריכה ועדת חקירה מעמיקה שהנדבך המרכזי בה צריך להיות כיצד התנהל ראש הממשלה שרון במהלך גיבוש עסקת השבויים ומה היו שיקוליו". כך הגיבה ח"כ דליה איציק. "ההסתרה הזאת מעוררת תהיות. אני מתפללת שההר יוליד עכבר. אחרת, תהיה זו אחת הפרשיות החמורות שידעה המדינה", אמרה.

ח''כ יוסי שריד (מרצ) פרסם הודעה בה נאמר כי "ראש הממשלה אריאל שרון מגלם באישיות אחת את שלושת הקופים - 'לא רואה, לא שומע, לא מדבר'".