עליות שערים בבורסות אירופה לאחר שה-ECB ובנק אוף אינגלנד הותירו הריבית ללא שינוי

הפוטסי טיפס 0.75%, הקאק עלה 0.49% והדאקס התחזק בשיעור 1.52%

הבורסות המובילות באירופה רשמו היום עליות שערים, בהובלת נוקיה, ולאחר שריבית ה-ECB והבנק המרכזי בבריטניה, נותרו ללא שינוי.

מדד הפוטסי בלונדון הוסיף 0.75% לרמה של 4,559.1 נקודות, הקאק בפאריס טיפס 0.49% לרמה של 3,776.94 נקודות, ואילו מדד הדאקס בפרנקפורט התחזק ב-1.52% לרמה של 4,133.78 נקודות.

הריביות באירופה נותרו ללא שינוי

הבנק המרכזי באירופה הותיר היום את הריבית ללא שינוי ברמה של 4%. גם בנק אוף לונדון הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4%, לאחר שבחודש שעבר הבנק הבריטי העלה את הריבית בשיעור מתון של 0.25%.

שרודר וראש ממשלת צרפת,ז'אן פייר רפארין, לחצו על ה-ECB להוריד ריבית, בשל התחזקותו של האירו למול הדולר בחודשים האחרונים, אשר פגעה ביצואנים וברצונם של הצרכנים להוציא כסף.

נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, עשוי לרצות הוכחות נוספות להאטה הכלכלית לפני שייכנע לדרישתם. לדבריו, הבנק עדיין צופה האצה הדרגתית בצמיחה הכלכלית. עוד הוא אמר, כי על הממשלות להאיץ את הצמיחה, בין היתר על ידי הפחתת הגרעונות התקציביים.

מספר נתוני מקרו בשבוע הצביעו על האטה בצמיחה הכלכלית באירופה, דוגמת בטחון העסקים באיטליה וגרמניה, אשר ירד בפברואר נוכח עלייתו של האירו. גם באמון הצרכנים בצרפת חלה ירידה בחודש האחרון.

תמיכה בהערכות, לפיהן הבנק יותיר את הריבית על כנה, לעת עתה, מספק גם האירו עצמו, אשר נחלש בשבועיים האחרונים למול הדולר.

עליות שערים בנוקיה

נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה ביותר בעולם, טיפסה 2.6%. בעיתון הסיני China's People Daily נכתב, כי המכירות במדינה של מוצרים דוגמת טלפונים סלולריים, מחשבים אישיים ונגני MP3 צפויים לעלות השנה ל-2.37 טריליון יואן (286 מיליארד דולר) מ-1.88 טריליון יואן ב-2003.

נוקיה ביצעה 9% ממכירותיה בשנת 2002 בסין.