יום האשה: מהפכת השעות הארוכות

אנחנו שמות לכן ראי מול העיניים: תראו, אפשר, גם וגם. ילדים וקריירה. ליהנות מהחיים ולא רק מכבוד, כוח, שררה ושכר. אבל אתם מתעקשים: קריירה זה רק שעות לתוך הלילה

אנחנו משכילות יותר, חרוצות יותר, נחושות יותר. הפרופורציות שלנו בחיים ובעבודה יותר הגיוניות, הרבה יותר נכונות, לא סתם אנחנו חיות יותר שנים, ולא סתם אנחנו משתכרות הרבה הרבה פחות. זאת נקמתכם הקטנה. ואתם שומרים עליה.

אנחנו שמות לכן ראי מול העיניים: תראו, אפשר, גם וגם. אם רוצים. אפשר לגדל ילדים וגם לעשות קריירה. אפשר להצליח מחוץ לבית וגם להגיע הביתה בזמן סביר. אפשר ליהנות מהחיים, מהעבודה, מהבית, מהמשפחה ולא רק מכבוד, כוח, שררה ושכר. אבל אתם מתעקשים: קריירה ומשכורת זה רק ואך ורק שעות לתוך הלילה.

אתם מתחילים את הישיבות הגדולות, מסלולי קבלת ההחלטות, רק בערב. ישיבה "חשובה" לפני 6 בערב לא רשומה ביומן שלכם, וזה בתנאי שאין איזה קוקטייל "חשוב" שאתם חייבים, ממש חייבים להיות בו. לפני 9 בלילה אתם לא מסיימים כמעט אף פעם.

כל זמן שיש שמש בחוץ, יש לכם זמן. לטענתכם, השעות הללו מוקדשות ל"שוטף", אבל יש לכם גם שעתיים-שלוש לארוחת צהריים, עם יין, וגם צריך לתת למטבוליזם את הזמן שלו.

לנו יש זמן, ובעיקר רצון לסלט או סנדוויץ'. אתם תגידו שזה בגלל הדיאטה, אנחנו יודעות שזה בגלל הפרופורציות. למה לבזבז שעתיים על פטפוט מתמשך ו"מינגלינג" מתיש שאתם קוראים לו "שלח לחמך" או "מי יודע מה ייצא מזה". אנחנו לא מבזבזות זמן, כי אנחנו רוצות וצריכות להגיע הביתה בשעה שתשאיר לנו זמן לחיים בתוך המשפחה.

סביבות 9 בלילה זו לא שעה סבירה. זאת שעה מתוכננת, כשהמלאכים הקטנים כבר נרדמו. נשיקה, חיבוק, אבא עובד נורא נורא קשה בשביל לקנות.

מה שאתם מסוגלים לעשות ב-12-15 שעות עבודה, אפשר לעשות גם ב-10. החלטות שמקבלים בחושך, אפשר גם לקבל באור. אבל אתם לא רוצים. זה הכוח הכי גדול שלכם. זה ה"יתרון" שלכם על פנינו. זה הניצחון שלכם עלינו. כי אנחנו, מבחירה, לא יכולות ולא רוצות להתחרות אתכם על שעות העבודה. זו חולשתנו. זו עוצמתנו.

הפרופורציות שלנו בחיים אומרות: גם וגם. אנחנו חיות בכמה מסלולים. אצלכם זה רק מסלול אחד. אתם "נשארים בעבודה", לכן רישום ה"שעות נוספות" שלכם הרבה יותר ארוך ו"החזר ההוצאות" שלכם הרבה יותר יקר. יש לכם את אותן שעות שקטות ומכריעות כדי להגיע לליבו של הבוס, לעשות רושם על המנהל, וכך לקבל את התפקידים הבכירים.

אתם "נשארים בעבודה" יותר שעות, זו העילה, הנימוק, לפעמים גם הסיבה היחידה, לכך שאתם מקבלים שכר הרבה יותר גבוה.

אז תיהנו מעולמכם הצר. אנחנו התחלנו מהפכה שהעמיסה עלינו עבודה קשה ושעות ארוכות, ואנחנו משלמות על זה בשכר נמוך. הבנות שלנו והנכדות שלנו ישלימו אותה.