נפסל מינוי יעקב רז, מועמדו של השר ליברמן, למנהל הרכבת

נציגת היועמ"ש: רז אינו בעל ניסיון עסקי משמעותי, תפקידיו במשטרה הם בעלי אופי פיקודי, אך לא ניתן לסווגם כיכולת עסקית משמעותית

נציגת היועץ המשפטי לממשלה פסלה את מינויו של יעקב רז, מועמדו של שר התחבורה, אביגדור ליברמן, לתפקיד מנהל הרכבת. כך נודע ל"גלובס".

עו"ד דידי לחמן-מסר קבעה, כי נפל פגם מהותי בהליך בחירתו של רז. פגם זה נוגע לקביעה, כי לרז יש יכולת עסקית משמעותית. לחמן-מסר קובעת, כי לא ניתן להמשיך בהליך המינוי, ויש להחזיר את הדיון לוועדת האיתור.

לדבריה, לרז ניתן באופן לא סביר ניקוד לקריטריון "יכולת אישית מוכחת". לדעתה, רז אינו בעל ניסיון עסקי משמעותי, תפקידיו במשטרה הם בעלי אופי פיקודי, אך לא ניתן לסווגם כיכולת עסקית משמעותית.

בא כוחו של רז, עו"ד משה ישראל, אמר בתגובה: "אנו בודקים את החומר, ובכלל זה אפשרות עתירה לבג"ץ. זו פסילה של בכירים, לרבות הרמטכ"ל והמפכ"ל, מלכהן בתפקידים ניהוליים עסקיים במגזר הציבורי".

ברכבת מעריכים, כי לפחות בטווח הקצר ימשיך לנהל את הרכבת יוסי מור, המנכ"ל בפועל שמונה לתפקיד באמצע חודש ינואר. ל"גלובס" נודע, כי יו"ר הדירקטוריון, משה לאון, בוחן בין היתר את האפשרות למנות את מור כמנכ"ל קבוע.