ביקור תמוה של שר השיכון בוושינגטון: יביע בארה"ב התנגדות ליזמת ההתנתקות של שרון

כשבוע לפני בואו של השר איתם, פרסם משרד ליחסי ציבור בניו-יורק הצהרה של השר שבה הוא מביע התנגדות ליזמת ההתנתקות ומודיע על זמינותו ל"ראיונות ופגישות"; לא ברור מי שילם תמורת עבודות היח"צנות

שר השיכון, אפי איתם, עומד להגיע לוושינגטון לשיחות בענייני משרדו ב-15 במארס. כמקובל בביקורי עבודה של שרים במדינות זרות, איתם מגיע לארה"ב כנציג ממשלת ישראל ועל חשבונה, ושגרירות ישראל בוושינגטון מטפלת בהיבטים המקצועיים של ביקורו.

משרד הצירות הכלכלית בשגרירות מסדיר לאיתם פגישות עם נציגי NAHRO, ארגון אמריקני, הפועל לייזום דיור במחירים סבירים ולפיתוח קהילתי, שעמו הוא צפוי לחתום על הסכם לשיתוף פעולה, ועם ממלא מקום שר השיכון האמריקני.

אבל כשבוע לפני בואו של איתם, פרסם משרד ליחסי ציבור בניו-יורק - 5W, הצהרה של השר שבה הוא מביע התנגדות ליזמת ההתנתקות של שרון ומודיע על זמינותו ל"ראיונות ופגישות" בארה"ב. ועל מה בדעתו לדבר בראיונות אלה?

ההודעה מצטטת את איתם לאמור: "אני מוסיף להפיץ את המסר שנסיגה חד-צדדית תהיה פרס לטרור הפלשתיני הערבי הנמשך, והתכנית החד-צדדית הנוכחית לא תתרום לביטחון, למצב המדיני או לתהליך השלום במזה"ת. למעשה, התוכנית תפגע ביציבות ממשלתו של אריאל שרון".

בועז רדי, הציר הכלכלי בשגרירות, אמר ל"גלובס", בתשובה לשאלה, כי משרדו מטפל רק בענייני הביקור הקשורים במשרד השיכון וכי הוא אינו יודע ואין זה תפקידו לדעת מה יעשה איתם בוושינגטון בתום פגישותיו המקצועיות.

בדיקה באתר האינטרנט של חברת יחסי הציבור, שבה יש פירוט של לקוחות המשרד, העלתה, כי איתם או משרד השיכון הישראלי אינם נמנים עם הלקוחות. לעומת זאת, משרד התיירות, שבראשו עומד השר בני אלון, מראשי המתנגדים לתכנית; קרן ארווין מוסקוביץ, בעל הקזינו היהודי שמממן רכישת קרקעות מערבים בגדה; וארגון ציוני אמריקה, אחת הקבוצות הימניות ביותר בממסד היהודי בארה"ב, כאשר כל אלה רשומים כלקוחות. לא ברור מי שילם ל-5W תמורת עבודות היח"צנות לקראת ביקורו של איתם בארה"ב.

בכל מקרה, ההודעה שהפיץ משרד יחסי הציבור בשם איתם, ושאיפתו לקיים "ראיונות ופגישות" בוושינגטון או בניו-יורק, מעוררות חשש, ששר ישראלי, המגיע לבירת ארה"ב בשליחות ממלכתית ועל חשבון המדינה, ינסה להכשיל תכנית מדינית וביטחונית מרכזית של ראש הממשלה, וזאת בשעה ששרון עסוק במסע נמרץ לגייס את תמיכת ממשל בוש בתכנית זו ושולח את יועצו, דב וייסגלס, לבית הלבן כל שני וחמישי כדי ליישר את ההדורים.

בעוד ששגרירות ישראל מנסה לעשות נפשות לתכנית ההתנתקות על גבעת הקפיטול, מגיע לוושינגטון שר בממשלה שעלול לנסות לעשות בדיוק להפך, על חשבון משלם המיסים ותוך ניצול שירותי השגרירות לארגון החלק "המקצועי" של ביקורו.