אופטי של אורמת גייסה 750 מיליון דולר קנדי בהנפקת מניות פרטית

ההנפקה בוצעה לפי שווי חברה של 1.1 מיליארד דולר קנדי ^ אורמת, שאחזקתה בחברה תדולל לכ-11.7%, תרשום רווח הון של 20 מיליון דולר ארה"ב, שירשם כהכנסה ויתפרש על פני 3 שנים

אופטי קנדה השלימה את אבן הדרך האחרונה לקראת הנפקתה לציבור בבורסה בטורונטו. החברה, שהוקמה על ידי אורמת ב-2001, השלימה בסוף השבוע את אחד מגיוסי ההון הפרטיים הגדולים שבוצעו אי פעם בקנדה, כשגייסה 750 מיליון דולר קנדי (563 מיליון דולר ארה"ב) בהנפקת מניות פרטית.

מתוך סך ההנפקה, כחצי מיליארד דולר קנדי, הזרימו שורה של גופים מוסדיים בקנדה ובארה"ב, ו-250 מיליון דולר קנדי הוזרמו לאופטי מבעלי מניות קיימים, שהשתתפו בהקצאות הפרטיות הקודמות של החברה. אורמת עצמה לא השתתפה בסבבי הגיוס האחרונים של החברה.

הנפקת המניות בוצעה לפי שער של 18.5 דולר קנדי למניה, שמעניק לאופטי קנדה שווי חברה של 1.1 מיליארד דולר קנדי (כ-825.7 מיליון דולר ארה"ב).

בנוסף להנפקת המניות, קיבלה אופטי התחייבות להעמדת הלוואות בסכום כולל של 800 מיליון דולר קנדי (כ-600.5 מיליון דולר ארה"ב) - בהתאם להצהרותיה הקודמות.

בעקבות ההקצאה של אופטי, תדולל אחזקתה של אורמת בחברה מ-31.5%, לכ-11.7% ממניותיה, והיא תרשום רווח הון של 20 מיליון דולר ארה"ב, שירשם כהכנסה ויתפרש בדו"חותיה על פני 3 שנים.

הגיוס הנוכחי הוא למעשה הגיוס הפרטי האחרון של אופטי קנדה לקראת הנפקתה בבורסה בטורונטו. החברה כבר הגישה טיוטת תשקיף ראשונה לרשות ני"ע הקנדית בסוף פברואר, והיא מתכננת לצאת להנפקה הראשונה לציבור עוד החודש, בהיקף נוסף של כחצי מיליארד דולר קנדי.

[ הרחבה במהדורה המודפסת ]