לופטהנזה: הצענו לחב' אל-על שת"פ במקום להיאבק - אך הם לא התייחסו

לדברי סגן הנשיא לשיתופי פעולה, עד לדיון בבג"ץ ביולי, לא יוסלם המאבק נגד מינהל התעופה

סגן נשיא לשיתופי פעולה בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, קלאוס וולטר, אמר אתמול (א') ביריד ITB בברלין, כי אין בכוונת לופטהנזה להסלים את המאבק נגד מינהל התעופה האזרחית בארץ לגבי החלטתו להקטין את היצע המושבים בטיסותיה. המינהל החליט להקטין את מספר המושבים כדי להגן על אל-על .

לדבריו, עד אשר יתכנס בג"ץ לדיון המכריע בנושא ביולי 2004, לא מתכוונת לופטהנזה לנקוט בצעדים כלשהם כדי להיאבק באל-על או במינהל התעופה.

באחרונה היו הערכות, כי לופטהנזה תפעל בגרמניה, מול שלטונות רשויות התעופה הגרמניות, על מנת לצמצם את פעילות אל-על בשדה התעופה בברלין.

וולטר אמר עוד, כי "באחרונה הצענו פעמיים שיתופי פעולה לאל-על, במקום להיאבק, אך אל-על לא התייחסה ולא השיבה לנו עד היום על ההצעות". לפני שבועיים התקיימה פגישה בין נשיא לופטהנזה, וולפגנג מיירהובר, לבין מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא, במהלך ועידת ראש הממשלה לתיירות בירושלים. הפגישה נמשכה כשעה ולא הניבה תוצאות.

לפני חודש וחצי עתרה לופטהנזה לבג"ץ נגד מינהל התעופה בארץ על החלטתו לקצץ את היצע המושבים בטיסות בקו ת"א-פרנקפורט. מינהל התעופה החליט על כך אחרי שאל-על טענה, כי לופטהנזה מוכרת במחירי היצף טיסות מהארץ לארה"ב דרך פרנקפורט.

אל-על טענה, כי לופטהנזה מוכרת טיסות מישראל לארה"ב במחיר זול יותר מהטיסות שהיא מוכרת בקו פרנקפורט-ארה"ב.

מנכ"ל פעילות הנוסעים של לופטהנזה, טיירי אנטיורי, אמר כי ישראל היא שוק חשוב מאוד עבור החברה.

לדבריו, לופטהנזה משקיעה בתחום הביטחון יותר מאשר כל חברה אחרת בעולם, למעט אולי אל-על.