הולק"ח דחתה ההחלטה לגבי הפשרת קרקע בגליל ים

הוועדה לשמירה על קרקע חקלאית (ולק"ח) דחתה למועד אחר את ההחלטה בעניין הפשרת קרקע לאלפי דירות בגליל ים. הדיון התקיים אתמול (ב'), והתברר בו, כי מינהל מקרקעי ישראל (הבעלים העיקרי בקרקע), אינו מתנגד לתוכנית מהבחינה התיכנונית, אולם לא חתם עליה. עם זאת, עובדה זו אין משמעותה שהמינהל מקבל את כל הדרישות לפיצוי מצד קיבוץ גליל ים (החוכר את הקרקע מהמינהל).

תוכנית הפשרת הקרקעות בגליל ים בוצעה ביוזמה של הקיבוץ. מועצת רמת השרון התנגדה. הוועדה המחוזית לתיכנון של מחוז תל אביב המליצה להפקיד את התוכנית, והמשמעות היא, כי הוועדה ממליצה לאשר את התוכנית.

קיבוץ גליל ים קיבל בראשית שנות ה-90 את אישור המינהל לתכנן במקום 800 יחידות דיור ועוד שטחים מניבים. בפועל תיכנן הקיבוץ אלפי יחידות דיור. הקיבוץ טוען, כי התיכנון שונה מההרשאה המקורית לתיכנון, בין היתר בשל התנגדות הוועדה המחוזית לתיכנון שטחים מניבים במקום.

בא כוח הקיבוץ, עו"ד שרגא בירן, טוען עוד, כי חלק מהקרקעות הכלולות בתוכנית הן קרקעות פרטיות של הקיבוץ (שאינן מוחכרות מהמינהל).

בשלב זה לא ברור האם נדרשת חתימה של המינהל על התוכנית כדי לאשרה. מתכנני מחוז ת"א אומרים, כי ניתן לאשר את התוכנית ללא חתימת בעלים, שכן מדובר בתוכנית כתם מיתארית