פולאר עשויה לרשום רווח הון של כ-6 מיליון דולר ברבעון השני מהנפקת אופטי קנדה

החברה השקיעה ב-99`, בהנפקה הפרטית הראשונה של אופטי, 3 מיליון דולר

רבות נכתב על הרווחים שמניבה ההשקעה באופטי קנדה לאורמת . כזכור, אופטי קנדה השלימה בסוף השבוע שעבר גיוס הון פרטי שלישי ואחרון, שגילם לה שווי חברה של 1.1 מיליארד דולר קנדי, ובשבועות הקרובים היא צפויה לצאת גם להנפקת מניותיה בבורסה בטורונטו.

אלא שמלבד אורמת, צפויה הנפקת אופטי קנדה להניב רווחי הון לחברה נוספת בתל אביב - פולאר השקעות . פולאר השתתפה גם היא עוד בגיוס הראשון של אופטי, ב-1999. אז, כשאופטי יצאה לדרך היא גייסה בהנפקה פרטית כ-25 מיליון דולר. מעט מאוד גופים היו מוכנים לקחת חלק בגיוס, בגלל אי הוודאות לגבי סיכויי הצלחתה והאפשרות לממש ולמסחר את הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה להשבחת נפט כבד. בשל כך, מלבד אורמת עצמה, שהשקיעה בסבב הראשון של הגיוס כ-16 מיליון דולר, היו משקיעים בודדים שהצטרפו לגיוס והאמינו בחברה. ביניהם הייתה גם פולאר, עם השקעה של 3 מיליון דולר.

ההשקעה של פולאר באופטי רשומה עד היום בספרי החברה במחירי עלות, והיא צפויה להפיק רווח ניכר מההשבחה של אופטי בשלוש השנים האחרונות. לאחר ההנפקה בטורונטו, עשוי השווי של אופטי לזנק ל-1.5 מיליארד דולר. אם כך יהיה, שווי מניותיה של פולאר באופטי צפוי לשלש את עצמו לכ-9 מיליון דולר, ופולאר תרשום רווח הון של כ-6 מיליון דולר בדו"חות הרבעון השני של 2004.

[ הרחבה במהדורה המודפסת ]