רוצח אכזרי בכיסא גלגלים

למרות שהיה נכה המרותק לכסא גלגלים, היה מוחו צלול וחד והוא הנהיג את חמאס בכישרון ובעורמה פוליטיים, כמו גם באכזריות רצחנית, גם כשהיה בכלא הישראלי

השייח יאסין, מנהיג החמאס, אחראי למותם של מאות ישראלים. הוא הקים את החמאס ב-1988 והיה ממנהיגי הג`יהאד הפלשתיני. למרות שהיה נכה המרותק לכסא גלגלים, היה מוחו צלול וחד והוא הנהיג את חמאס בכישרון ובעורמה פוליטיים, כמו גם באכזריות רצחנית, גם כשהיה בכלא הישראלי.

השייח אחמד יאסין נולד בשנת 1938 בכפר ג`ורה, סמוך לאשקלון. הוא עבר עם הוריו לרצועת עזה לאחר מלחמת השחרור, הנאכבה הפלשתינית,ב-1948. הוא הפך לנכה בגיל 12, לאחר שנפצע במשחק כדורגל.

עם סיום לימודיו עבד כמורה ללימודי דת וללימודי השפה הערבית וכדרשן במסגדים שונים בעזה. בשנות ה-70 נחשב יאסין לאחד מהדרשנים המפורסמים ברצועה. בסוך שנות ה-70 הוא ייסד אגודה איסלאמית, שיכפול של תנועת האחים המוסלמים, באישור המנהל האזרחי הישראלי.

יאסין נעצר לראשונה ב-83` באשמת אחזקת אמצעי לחימה, ייסוד ארגון צבאי סודי והסתה נגד ישראל. הוא נידון ל-13 שנות מאסר, אולם שוחרר ב-85` יחד עם 1100 אסירים פלשתינים, במסגרת עסקת ג`יבריל, בתמורה ל-3 חיילי צה"ל.

ב-88` ייסד את יאסין תנועת החמאס ובמאי 89` נעצר בשנית. ב-91` נידון למאסר עולם ו-15 שנה בכלא הישראלי. ב-92` חטפה קבוצת פעילי חמאס את החייל אילן סעדון ז"ל וניסתה לנהל תמורתו מו"מ לשחרור יאסין. ב-94` חטפו פעילי חמאס את החייל נחשון וקסמן בנסיון לשחרר את יאסין, אולם ראש הממשלה יצחק רבין החליט לחלץ את וקסמן במבצע צבאי, בו נהרגו וקסמן עצמו ואחד ממפקדי החילוץ, סרן ניר פורז ז"ל.

באוקטובר 97`, בעקבות הניסיון הכושל של המוסד לחסל את ראש הלישכה המדינית של הארגון בירדן, חאלד משעל, ולכידת שני מחסלים של המוסד על ידי הירדנים, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחרורו של יאסין מן הכלא.

מאז שובו לרצועה שב יאסין לעמוד בראש החמאס, ובתקופת העימות נגד ישראל תפס יאסין את המקום המרכזי ביותר במלחמה נגד ישראל, כשהוא מנחה את הפעילים הצבאיים של הארגון ומאשר פיגועי התאבדות.

בספטמבר 2003, בעקבות גל פיגועים של החמאס בגדה והתמוטטות ההודנה, ניסתה ישראל להתנקש ביאסין במהלך כינוס של פעילים בכירים בחמאס, בבית בעזה. הפצצות, ששיגר מטוס קרב של חיל האויר, פגעו בגג הבית אולם יאסין ששהה בקומת הקרקע, נפצע קל.

לפני שבוע, בעקבות פיגוע ההתאבדות הכפול בנמל אשדוד, שקטל 10 ישראלים, פיגוע אותו פירשה ישראל כהסלמה מכוונת ואסטרטגית לקראת השתלטות על הרצועה עם נסיגת צה"ל, החליט הקבינט המדיני ביטחוני, בהמלצת ראש מערכת הביטחון, על ההתנקשות ביאסין.