ועדת הכנסת החליטה להסיר שלוש הצעות חוק להעביר הסרת החסינות של הח"כים לוועדה חיצונית

ההצבעה היתה אם להעביר את הצעות החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת אולם לפי החוק ההצעות עולות למליאה וגורלן יוכרע סופית בהצבעה שתהיה שם

וועדת הכנסת החליטה היום להסיר מסדר היום שלוש הצעות חוק פרטיות שקראו להעביר את הסרת החסינות של הח"כים לוועדה חיצונית ציבורית. ההצעות של הח"כים גדעון סער (ליכוד), דני יתום (עבודה) וזהבה גלאון (מרצ), נפלו ברוב של 12 מתנגדים כל אחת, מול 6-7 תומכים. ח"כ הליכוד והעבודה התפצלו בין שני המחנות.

ההצבעה היתה אם להעביר את הצעות החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת אולם לפי החוק ההצעות עולות למליאה וגורלן יוכרע סופית בהצבעה שתהיה שם.

בהצבעה מוקדמת לפי הצעת היו"ר ח"כ רוני בר-און (ליכוד) אם יש צורך נתקן את המצב הקיים שבו הכנסת מחליטה אם להסיר את חסינות של אחד מחבריה כדי להעמידו לדין פלילי - רוב הוועדה תמך בתיקון המצב - 15 תמכו לעומת 3 מתנגדים בלבד.

קדמה להצבעה הופעת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שהצטרף למשפטנים שהופיעו לפניו אשר התנגדו להוצאת תחום החסינות מסמכות הכנסת.

מזוז הציע עם זאת שינוי מהותי בהליך הסרת החסינות לפיו אין חסינות אוטומטית אלא חבר כנסת שהסתבך בפלילים והיועץ המשפטי לממשלה מבקש להגיש נגדו כתב אישום - אותו ח"כ לפי רצונו יוכל לבוא לוועדת הכנסת ולבקש להפעיל כלפיו את חוק החסינות.

נקודה אחרת יוגש נגדו כתב אישום. מזוז טען כי הוצאת תחום החסינות מסמכות הכנסת פוגעת במעמד הבית ובמעמד חברי הכנסת.