אביב גלעדי רכש השליטה בערוצי הספורט 5 ו-5 פלוס

הופך למשקיע בעל הכי הרבה ערוצים: 6, 8, לוגי ושני ערוצי הספורט

אסיפת בעלי המניות של JCS-ספורט, מפיקת ערוץ 5 וערוץ 5 פלוס אישרה אתמול (ב') את הקצאת מניות השליטה ב-JCS ספורט לחברת אביב גלעדי אחזקות. זאת, בעקבות העסקה לפיה רכש גלעדי 60.2% ממניות JCS-ספורט אשר היו באופציה של חברות הכבלים, והוחזקו בנאמנות על-ידי עו"ד אבנר כהן, לפי דרישת הממונה על ההגבלים העסקיים מחברות הכבלים.

לצורך העסקה, הוערך שווי החברה בכ-14.5 מיליון דולר. השקעתו של גלעדי ברכישה מסתכמת בכ-2.5 מיליון דולר וכיסוי חובות של 8 מיליון דולר.

קודם לרכישת השליטה החזיק גלעדי ב-25% מהחברה, JCS החזיקה 64% ואילו מנכ"ל הערוצים, מיילן טנזר, החזיק ב-11%. בעקבות העסקה, תחזיק קבוצת אביב גלעדי כ-70%, JCS של רון לאודר תחזיק 25%, וטנזר יחזיק 5%.

בכך הופך גלעדי להיות המשקיע בעל הכי הרבה ערוצים שמופקים בארץ, כאשר בבעלותו חברת נגה תקשורת שמפיקה את ערוץ 6, ערוץ 8 וערוץ לוגי והוא גם שותף ובעל אחזקות של 15% בחברת ענני תקשורת, מפיקת ערוצי החיים הטובים ואגו. יצויין, כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין מגבילה את האחזקות המותרות לבעל עניין יחיד בתקרה של 30% מכלל הערוצים המופקים בארץ, שמספרם מגיע כיום ל-30 ערוצים. כלומר, למשקיע בודד מותר להחזיק בתשעה ערוצים לכל היותר.

עוד נודע כי בכוונת גלעדי למנות את מודי פרידמן, לשעבר מנכ"ל ערוץ 10, לתפקיד בכיר בקבוצת גלעדי, לאחר שזה יעזוב את ערוץ 10 ב-1 באפריל. פרידמן היה בעבר מנכ"ל נגה תקשורת.

האופציה של חברות הכבלים (60%) בערוצי הספורט הועברה לנאמנות לפני כשנה, בעקבות דרישה של הממונה על ההגבלים, כחלק מתנאי המיזוג, כי חברות הכבלים ייפטרו מאחזקותיהם בערוצים, ויישארו רק עם בעלות על ערוצים 3 ו-4. בחודש מאי בשנה שעברה, חברות הכבלים ויתרו סופית על אופציה לרכוש 60% מ-JCS ספורט.

בשלב מסוים התקיים מו"מ עם קבוצה בראשות יורם טורבוביץ' למימוש האופציה, אך ההסכם לא נחתם לבסוף, והאופציה הועברה לחברת דין וחשבון של עו"ד אבנר כהן. לפי פרסומים, כהן קיבל בזמנו מספר הצעות לרכישתם, בינהם מחברת צ'רלטון של אלי עזור ופיני זהבי, מאולפני מימד, ומשני הערוצים הזרים, שמיוצגים בארץ, יורוספורט ופוקס ספורט, אולם, כאמור, העסקה נסגרה עם גלעדי.

כפי שפורסם ב"גלובס", נקבע כי כהן ימכור את המניות תמורת עמלה של 5%-15%, לפי היקף העסקה.