הושלמה העיסקה למיזוג בין כבלים לכבלי ציון בבעלות סופריור מארה"ב

כבלים מעריכה: החברה תרשום כתוצאה מעיסקה זו הפסד הון של כ-15 מיליון שקל

העיסקה בה בעלת השליטה בחברת כבלי ציון, החברה האמריקנית סופריור, רכשה את הפעילות התעשייתית של חברת כבלים, הושלמה היום (ג'). מנכ"ל כבלי ציון, יחזקאל ברון, הודיע היום, כי המגעים התנהלו מלכתחילה עבור חברת סופריור, המחזיקה מזה כשנה בשליטה על כבלי ציון, ורק בימים האחרונים נמסר לכבלי ציון, כי היא בעצמה תשלים את המו"מ ותחתום על ההסכם.

כבלי ציון תרכוש את כבלים תמורת 50 מיליון דולר, בכפוף להתאמות בשווי המלאי ביום סגירת העיסקה. "גלובס" דיווח לראשונה על העיסקה הצפויה בשבוע שעבר. העיסקה אינה כוללת את זכויות הנדל"ן של חברת כבלים בחמשת מפעליה, וכוללת בעיקרה את הציוד, הידע, המלאי והקשרים של החברה עם לקוחות וספקים.

סוכם, כי כבלים תחכיר לכבלי ציון את המקרקעין המשמשים את מפעלי ייצור הכבלים של החברה תמורת דמי שכירות. בהסכם התחייבה כבלי ציון להעסיק את כל עובדי כבלים - כ-500 - על פי תנאי העסקתם הקיימים, תוך כיבוד הזכויות שניצברו לזכותם. כמו כן התחייבה כבלים להעביר לכבלי ציון את כל הסכומים העומדים לזכות העובדים בגין זכויותיהם הסוציאליות, לרבות פיצויי פיטורים.

כבלים התחייבה להימנע במשך שבע שנים לפחות ממעורבות בעסקים מסחריים לייצור כבלים. מועד השלמת העיסקה נקבע לסוף נובמבר השנה. העיסקה עדיין כפופה לאישור הדירקטוריונים של שתי החברות וכן לאישור של הממונה על ההגבלים העיסקיים ואישור מרכז ההשקעות (ביחס להסבת כתבי האישור עבור המפעלים המאושרים). כמו כן, נדרשות הסכמות של צדדים שלישיים, לרבות ספקים ולקוחות מרכזיים, כמו חברת החשמל ובזק, וזאת משום שהתחרות בארץ תצטמצם. יצויין, כי החברות גם מייצאות בעשרות מיליוני דולר בשנה לחו"ל.

כבלים מעריכה, כי עד למועד השלמת העיסקה - מבלי להתחשב בשינויים בשער החליפין של הדולר ובתוצאות הכספיות עד למועד ההשלמה - תרשום החברה כתוצאה מעיסקה זו הפסד הון נטו, לאחר מס, של כ-15 מיליון שקל.

בשלב זה עומד בעינו האיום של ועד העובדים במפעל כבלים בחיפה להשבית את המפעל. זאת, בשל אי קבלת התחייבות להמשיך ולהפעיל את המפעל בחיפה לפחות חמש שנים נוספות. העובדים קיבלו התחייבות, לפיה עובדי המפעל בחיפה ימשיכו להיות מועסקים בכל מקרה, ללא התחייבות מפורשת שהדבר ייעשה בשטח של המפעל הקיים. לכבלים גם מפעלים בבית שאן, נצרת עילית, כרמיאל ומעלות.

יצויין, כי כבלים נחשבת לחברה הגדולה בארץ בתחומה, וכבלי ציון היא המתחרה העיקרית שלה. חברה ישראלית נוספת בולטת בתחום היא חברת פיכה פלסט. הלקוחות העיקריים של כבלים וכבלי ציון הן חברת החשמל ובזק. הרווחים של חברות הכבלים בארץ נשחקו בשנים האחרונות, בשל כניסה של יבוא מתחרה בהיקפים גדולים. זו גם הסיבה שבעקבותיה החליט בעל השליטה בכבלים, יולי עופר, למכור את החברה