לראשונה: מכרזי משרד הביטחון באינטרנט

האתר מפרסם קרוב ל-10,000 מכרזים שונים בשנה; המערכת פותחה בשיתוף עם חברת התכנה SPL

היחידה לסחר אלקטרוני באגף מל"ן (מחשוב ומערכות מידע לניהול) שבמשרד הביטחון פיתחה את אתר הסחר האלקטרוני הממשלתי הראשון להצגת מכרזים און-ליין.

המערכת פותחה על-ידי אנשי היחידה עצמה, בשיתוף עם מינהל ההרכשה והייצור ואגף כספים במשרד הביטחון, ובשיתוף אנשי חברת התוכנה SPL Software, ששמשו כיועצים לשלבי התכנון, הארכיטקטורה והפיתוח של האתר.

משרד הביטחון רוכש סחורות ושירותים עבור צה"ל ומצוי בקשר שוטף עם יותר מ-10,000 ספקים שונים. באתר הסחר האלקטרוני של המשרד מוצגים מידי יום עשרות מכרזים, בנושאים רבים, החל ממוצרי מזון, ציוד משרדי, ציוד כיבוי אש, דרך ציוד מכונות, ציוד רפואי ועוד.

לפני הקמתו של אתר הסחר האלקטרוני נהג משרד הביטחון לפרסם את רשימת המכרזים הפומביים בעיתונים, וספקים שרצו להשתתף במכרז נאלצו להגיע באופן פיזי אל משרד הביטחון כדי לקבל את פרטי המכרז ולהחליט אם להגיש הצעה. "עם הקמתו של אתר הסחר האלקטרוני", אומרת אפרת עמרם, מנהלת היחידה לסחר האלקטרוני במל"ן, "אפשרנו לכל הספקים המורשים של משרד הביטחון לנהל את התקשורת איתנו און-ליין. כתוצאה מכך, אנו חוסכים הדפסה של עשרות אלפי דפי מכרזים, הפחתנו במידה ניכרת את כמות הפניות הטלפוניות ושיפרנו משמעותית את השירות לספקים".

האתר מפרסם קרוב ל-10,000 מכרזים שונים בשנה, והגולש יכול לצפות ברשימת המכרזים. ספקים רשומים יכולים לצפות בכל פרטי המכרז, כולל קבצים נלווים/מפרטים טכניים, להדפיס טופס מענה למכרז, לצפות בסטאטוס חשבוניות, בהודעות זיכוי וכן לעדכן פרטים אישיים. בנוסף, הספקים מקבלים, באמצעות דואר אלקטרוני, הודעות על מכרזים חדשים ועדכונים לגבי מכרזים קיימים. עד כה נרשמו לאתר כ-6,300 ספקים.

בעתיד הקרוב יכלול אתר הסחר שירותים נוספים, בכלל זה ביצוע תשלומים דרך האתר וכן אפשרות למילוי מכרזים באתר עצמו. אפשרות זו מחייבת יישום חתימה דיגיטאלית על המענים למכרזים שישלחו על ידי הספקים.

אתר הסחר האלקטרוני עובד כיום בטכנולוגיית מיקרוסופט. בשנה הקרובה צפויים אתרי האינטרנט של משהב"ט לעבור לטכנולוגיית .NET של מיקרוסופט בייעוצה של חברת SPL Software המתמחה בטכנולוגיית NET.