נתניהו טרם גיבש עמדה בשאלה אם להאריך את כהונת לנדאו בחברת החשמל

שר התשתיות, פריצקי, לא נלהב להאריך את כהונת לנדאו, שמסיים קדנציה שנייה בתפקיד, וצפוי להערים קשיים על נתניהו אם יחליט להאריך הכהונה

על-פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לשינוי, שר האוצר, בנימין נתניהו, הוא שאמור להחליט האם להאריך את כהונתו של יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלי לנדאו, המסיים את כהונתו בסוף אפריל, ולא שר התשתיות, יוסף פריצקי.

ל"גלובס" נודע, כי נתניהו טרם גיבש את עמדתו בנושא. לנדאו, חבר ליכוד המקורב מאוד לראש הממשלה, אריאל שרון, מעולם לא נחשב מקורב לנתניהו.

נודע, כי שר התשתיות, יוסף פריצקי, לא נלהב להאריך את כהונת לנדאו, שמסיים קדנציה שנייה בתפקיד (שש שנים), אך כאמור הוא תלוי בעיקר בהכרעת נתניהו. עם זאת, יש לקחת בחשבון שבכל מקרה - לפי החוק - חייבים גם השר הממונה על החברה הממשלתית, פריצקי במקרה זה, וגם שר האוצר, לחתום על המינוי. לפי הערכות במשק האנרגיה, פריצקי יערים קשיים על המינוי, אם יחליט נתניהו לבצעו בכל זאת.

בלשכתו של פריצקי סירבו להתייחס לנושא.

השאלה היא, האם יתערב בנושא רה"מ, אריאל שרון, ויטיל את מלוא השפעתו על נתניהו, כדי שיאשר את מינוי מקורבו.

מאז תחילת כהונתו של פריצקי כשר התשתיות, לפני שנה, היו יחסים קורקטיים בינו לבין לנדאו, אך הם התקררו בתקופה האחרונה, על רקע תמיכת לנדאו במימוש הסכם רכישת הגז הטבעי ממצרים, בזמן שפריצקי קידם דווקא עסקה עם בריטיש גז והפלשתינים.

פריצקי גם התנגד ליוזמת ראשי חברת החשמל, לתת למצרים מכתב אשראי בשווי 300-200 מיליון דולר, בגין מימוש עסקת הגז, והדבר יצר מתיחות בין ראשי החברה לבין לשכת פריצקי. בסופו של דבר, גם דירקטורים בחברת החשמל וגם פריצקי, בעזרת נתניהו, הצליחו לטרפד את יוזמת ראשי חברת החשמל, להעניק את מכתב האשראי למצרים, כפי שפורסם השבוע (ד') ב"גלובס".