פולאר תקשורת תרכוש מפולאר השקעות את החברה האחות קונרס תמורת 79 מיליון שקל

במקביל תצא פולאר השקעות בהצעת רכש לעד 6.2% ממניות פולאר תקשורת במחיר של 13 שקל למניה

פולאר תקשורת תרכוש מפולאר השקעות את כל מניות קונרס טכנולוגיות תמורת כ-79 מיליון שקל. לאחר העיסקה ירוכזו כל השקעות הטכנולוגיה והתקשורת של פולאר השקעות בפולאר תקשורת. תמורת העיסקה הינה בדומה להונה העצמי של קונרס לסוף 2003. חוות דעת של זיו האפט יעוץ וניהול קבעה כי שווייה של קונרס עולה על מחיר העיסקה ולפיכך היא נעשית בשווי הוגן עבור פולאר תקשורת.

רכישת קונרס ע"י פולאר תקשורת נעשית במסגרת מהלכי הרה-ארגון ומיקוד תיק ההשקעות של פולאר השקעות בהן נקטה החברה בשנה האחרונה. מפולאר השקעות נמסר, כי רכישת קונרס ע"י פולאר תקשורת תיצור מאסה קריטית של השקעות בפולאר תקשורת בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת, תאפשר ניהול משותף וחיסכון בהוצאות תפעוליות. הנהלת קונרס בראשות רימון בן שאול תנהל את החברה הממוזגת.

אביגדור קלנר, יו"ר פולאר השקעות ומנכ"ל החברה מסר כי מכירת קונרס לפולאר תקשורת משלימה סדרת מהלכים בהן נקטה פולאר השקעות בשנה האחרונה שכללו מכירת אחזקות של פעילויות, שאינן בתחום המיקוד האסטרטגי, השקעה בחברות ופעילויות חדשות, בעיקר בחו"ל בתחומי התקשורת והנדל"ן ומהלכים פיננסיים שכללו רכישה עצמית של איגרות חוב של החברה, מימוש השקעות סחירות, והקטנת התחייבויות מחד וקבלת מסגרות לזמן ארוך מנגד.

תיק ההשקעות של קונרס טכנולוגיות כולל אחזקות בלמעלה מ-20 חברות טכנולוגיה. נכסיה של קונרס כוללים גם 42.5% מאופירטק, אשר נרכשו בינואר 2004 מפולאר השקעות, כמהלך מקדים לקראת ריכוז כל עיסקי הטכנולוגיה והתקשורת של פולאר בחברה אחת.

חוות הדעת של זיו-האפט התבססה בעיקר על שוויין של שלוש אחזקות מרכזיות של קונרס: ניפסון, סמארטלינק וסימטרון אשר שוויין בניכוי כל התחייבויות קונרס, בתוספת מזומן וני"ע סחירים מסתכם בקרוב ל-100 מיליון שקל וגבוה ממחיר העיסקה בכ-20 מיליון שקל. בנוסף לקונרס אחזקות בחברות אחרות, שערכן בספריה מסתכם בכ-80 מיליון שקל. תנאי העיסקה קובעים כי תמורת העיסקה תשולם במזומן ו/או בני"ע סחירים. (לפולאר תקשורת מזומנים בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל).

רימון בן שאול, מנכ"ל קונרס, ציין כי לאחר העיסקה תחזיק פולאר תקשורת בתיק השקעות סחיר ומזומנים בהיקף של כ-400 שקל מיליון שקל מזה 88 מיליון שקל מזומן ונכסים סחירים מקונרס. בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות תחזיק החברה הממוזגת נכסים נזילים וסחירים בהיקף של כ-175 מיליון שקל (לאחר ניכוי חוב בסך של כ-43 מיליון שקל של קונרס לפולאר השקעות, שיוחזר במסגרת העיסקה בתשלומים).

עיסקת קונרס, אשר אושרה בדירקטוריון פולאר תקשורת, טעונה אישור האסיפה הכללית של בעלי מניות פולאר תקשורת. לקראת כינוס האסיפה תפרסם החברה מיתאר של קונרס, אשר יכלול את חוות הדעת של זיו את האפט. במקביל לעיסקה תצא פולאר השקעות בהצעת רכש לעד 6.2% ממניות פולאר תקשורת במחיר של 13 שקל למניה. הענות מלאה להצעת הרכש תגדיל את חלקה של פולאר השקעות בפולאר תקשורת לכ-90%.